فارس دی پی آر تولید کیت‌های حفاظت فردی ضد آب برای جلوگیری از آلودگی و سموم - فارس دی پی آر

مجتبی سجادیان مدیر شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفتگو با فارس دی پی آر گفت: بیماری‌های تنفسی حاد مثل سندرم حاد و شدید تنفسی، موارد انسانی مبتلا به آنفولانزا بیماری‌هایی هستند که توانایی بالقوه ای برای ایجاد اپیدمی و پاندمی را دارند و نیازمند ملاحظات بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه کووید ۱۹ یکی از بیماری‌های تنفسی حاد از طریق ریز ذرات منتقل می‌شوند و به راحتی انتقال می‌یابد، گفت: از این رو درصدد آمدیم کیت‌های حفاظت فردی را بومی سازی کنیم که دیگر نیاز به واردات نباشد.

مدیر شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه علاوه بر بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی، واحدهای صنعتی در صنایع غذایی می‌توانند از این کیت‌ها بهره ببرند، ادامه داد: این کیت‌ها، قابلیت تنفس پذیری دارند هوا از میان آن عبور می‌کند و این باعث جلوگیری از تعریق فرد خواهد شد.

به گفته وی، این کیت‌ها تا پیش از این از پارچه دولایه ای تولید می‌شد که هوا از آن عبور نمی‌کرد اما با لمینتی که روی پارچه تعبیه کردیم این کیت‌ها ویژگی منحصر به فردی گرفت.

سجادیان عنوان کرد: این کیت نسبت به مایعات بیولوژیک، میکرو ارگانیسم، ذرات ریز گرد و غبار، آب، مواد و… نفوذ ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این کیت‌ها با قیمت بالایی وارد کشور می‌شود که با توجه به یکبار مصرف بودن آن به‌صرفه نخواهد بود، گفت: این کیت‌ها را با قیمت خیلی پایین و با مواد اولیه کاملاً ایرانی تولید و در بازار عرضه کردیم.

مدیر شرکت افزود: ما توانستیم این کیت را با صرف کمترین هزینه در اختیار صنایعی که آلودگی محیطی همچون گرد و غبار و بخارات سمی و… دارند قرار دهیم.

وی افزود: همچنین کادر درمان، شرکت‌های صنعتی و واحدهای صنایع غذایی برای جلوگیری از انتقال آلودگی به محیط، آزمایشگاه‌ها و… از مخاطبان این محصول به شمار می‌روند.

به گفته وی، امکان تولید سالانه چهل هزار دست از این کیت‌ها را داریم.

به گزارش فارس دی پی آر، این شرکت دانش بنیان در نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۲ محصول خود را عرضه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 30 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها