فارس دی پی آر نحوه برخورد با شرکتهای دانش بنیان بدهکار/ آمار بدحسابان به صندوق - فارس دی پی آر

دکتر علی وحدت در گفتگو با فارس دی پی آر با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یک نهاد مالی حوزه علم و فناوری به شمار می‌رود، بیان کرد: فعالیت‌های اصلی صندوق‌ها مشمول انواع تسهیلات (وام)، ضمانت نامه، سرمایه گذاری خطرپذیر و عاملیت (کارگزاری) برای طرح‌های پژوهشی، فناوری، نوآوری، شرکت دانش بنیان و خلاق و تجاری سازی نتایج پژوهش‌ها می‌شود.

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: تاکنون صندوق اقدام به ارائه تسهیلات، اعطای خط اعتباری و عاملیت مجاز سرمایه گذاری به صندوق‌های پژوهش و فناوری کرده است.

وی در خصوص شرکتهای دانش بنیانی که از صندوق نوآوری و شکوفایی هرگونه تسهیلاتی را دریافت می‌کنند اما در بازپرداخت آن دچار مشکل می‌شوند، گفت: تعداد شرکتهایی که در بازپرداختی تسهیلات اخذ شده از صندوق نوآوری معوقه داشته اند بسیار کم هستند.

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون کمتر از یک درصد شرکتهای دانش بنیان معوقه داشته اند و در اصل شرکتهای دانش‌بنیان خوش حساب هستند.

وحدت با بیان اینکه اگر شرکتی معوقه داشته باشد، ابتدا با بررسی دلایل عدم بازپرداخت به آنها مهلت می‌دهیم، گفت: اما اگر شرکتی تصمیم به عدم بازپرداخت وام صندوق داشته باشد و بدهی خود را پرداخت نکند از راه قانونی وارد می‌شویم.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی قبل از ارائه تسهیلات، شرکتها را ارزیابی می‌کند و سپس وام به آنها اختصاص می‌دهد، گفت: اما بعد از پرداخت وام نیز یک ارزیابی پسینی از شرکت حتماً داریم؛ طبق ارزیابی پسینی که از شرکت بعد از دریافت تسهیلات در دست داریم وکیلی برای بازپرداخت معوقه‌ها در نظر می‌گیریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.