فارس دی پی آر نمایش توانمندی‌های بانوان کارآفرین در «زنان سرزمین آفتاب» - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از روابط عمومی شبکه دو، سعیده توکل‌نیا تهیه‌کننده مجموعه «زنان سرزمین آفتاب» پیرامون شکل‌گیری این مستند توضیح داد: من خودم کارآفرین هستم و از سال ۹۰ و در پی ورود به این حیطه چندین پروژه استارت آپی داشته‌ام. طی دورانی که در این پروژه‌ها مشغول فعالیت بودم متوجه سختی‌های مسیر و عدم حمایت برای افراد کارآفرین شدم. در سفر کوتاهی که به جزیره هرمز و هنگام داشتم با زنان کارآفرینی مواجه شدم که به بهترین نحو کار می‌کردند از همان‌جا تصمیم گرفتم تا به عنوان یک زن کارآفرین از این بانوان حمایت کنم.

توکل‌نیا با اشاره به این نکته که استفاده از امکانات طبیعی هر منطقه توسط این افراد یکی از مسائلی بود که در این مستندها به آن پرداخته است، بیان کرد: مثلا در هرمز زنان ماهی خشک می‌کنند و می‌فروشند یا از بستر خاک آماده آنجا برای کشت قهوه و آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند، محصولاتی که در ایران کاشته نمی‌شوند. یا در یکی از روستاهای دورافتاده کرمان یک بانوی کارآفرین پس از بازگشت از ایتالیا به این روستا که زادگاه پدر همسرش بوده رفته و شروع به احیای قنات‌ها و فعال کردن نخلستان‌ها کرده به نحوی که به مرحله صادرات از خرما و فرآوری‌های آن رسیده است.

وی افزود: یا بانوی دیگری که از سراوان در سیستان بلوچستان به عنبرآبادِ کرمان رفته و همراه دیگر بانوان مشغول تولید سوزندوزی های اصیل ایرانی و صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس هستند. به نظرم اینها کسانی هستند که باید دیده شوند چون با کمترین امکانات به کارآفرینی مشغولند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت:«زنان سرزمین آفتاب» در جشنواره زمین منتخب شد و در جشنواره‌های بین‌المللی دیگر مستند هم آن را شرکت داده‌ایم اما ارتباطی که من با این بانوان کارآفرین پیدا کردم برایم بیشترین بازخورد معنوی را داشته است. برای پیدا کردن این سوژه‌ها هم از هیچ ارگان و نهادی کمک نگرفتم بلکه به صورت کاملا سنتی اطلاعات ۱۲۳۰ زن کارآفرین را جمع کردم که از بین آنها زندگی ۸۵ نفر به مرحله تصویربرداری رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : هنر تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.