فارس دی پی آر همکاری ۲۸ دستگاه اجرایی برای محرومیت زدایی فناورانه - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا که امروز ۲۱ خردادماه در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه ۲۸ دستگاه اجرایی کشور برای پیشرفت آبادانی و عدالت کنار این رویداد هستند تا به مناطق کمتر توجه شده بیشتر بپردازیم، گفت: برای این کار ملی که وظیفه دینی و انسانی ما است، ابتدا باید با یکدیگر همصدا شویم؛ صرف کنار هم قرار گرفتن دستگاه‌ها به نظرم برکت بزرگی است که خداوند توفیق آن را به ما داده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه محرومیت مناطق محروم، محرومیت توجه است نه محرومیتِ استعدادها و قابلیت‌ها، گفت: همواره سرزمین‌هایی که قابلیت‌هایشان دیرتر کشف شده، اتفاقاً فرصت‌های اقتصادی و توسعه‌ای بیشتری دارند. برنامه ملی آبادیران به دنبال این است که توجهات علمی، سرمایه گذاری و اقتصاد بنیان را به نقاط کشور که پر از ظرفیت و پتانسیل هستند اما کمتر به آنها توجه شده ببرند. خروجی این توجه در درجه اول احساس تعلق است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه دست نخورده بودن مناطق محروم، فرصت‌های اقتصادی بسیاری شکوفا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه ۳۰۰ شرکت دانش بنیان که تجربه کار در مناطق محروم را دارا هستند حضور دارند و این شرکت خدمات متنوعی در حوزه نرم افزاری، سلامت، غذا و … به مناطق محروم ارائه می‌دهند و معتقدم این جریان از نظر اقتصادی و هم از نظر ملی برکات زیادی به همراه دارد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: ان شاءالله این برنامه با این هدف پیش برود که در یک سال پیش رو دبیرخانه آن با دستگاه‌ها هم افزایی کرده و اقدامات خوبی برای توسعه کسب و کار و اشتغال در مناطق محروم انجام دهد و سال آینده دبیرخانه گزارش دهد که در این یک سال چه اقدامی انجام داده و چه فرصت‌های جدیدی کشف شده است. ان شاءالله طعم شیرین علم و فناوری را به مناطق محروم بچشانیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ویژگی فناوری‌های محرومیت زدا را سازگاری با ظرفیت‌های محدود و شرایط منطقه‌ای و زیست محیطی، همچنین اشتغال آفرین و حرکت زا عنوان کرد.

وی افزود: برای شناسایی مناطق محروم با توجه به اینکه این مناطق از طریق وزارت کشور شناسایی شده نیاز به کار مطالعاتی نداشته‌ایم. همچنین مناطق محروم در شاخص‌های کمیته امداد با توجه به نرخ بیکاری، سطح رفاه و میزان درآمد ساکنین مناطق مشخص شده است.

دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به اینکه نقش معاونت علمی در این رویداد توسعه پلتفرم بوده و فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان علاقه مند به این حوزه متصل می‌کند، افزود: در نقطه شروع ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های سلامت، کشاورزی، آبزی پروری، گیاهان دارویی، IT و … فعال هستند و تعداد شرکت‌های فعال در حوزه محرومیت زدایی تا سال آینده باید به ۶۰۰ شرکت افزایش یابد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اهداف برگزاری این نمایشگاه را اتصال شرکت‌های دانش بنیان بزرگ به بازار پروژه‌های محرومیت زدایی از طریق خیریه‌ها، سمن‌ها و منابع نهادهای دولتی و حاکمیتی مسئول در این حوزه، کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌ها برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه محرومیت زدایی عنوان کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 44 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 11 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.