فارس دی پی آر پتانسیل صادرات محصولات «های تک» ایرانی به روسیه - فارس دی پی آر

دکتر مهدی دیلم صالحی مدیر خانه نوآوری و فناوری روسیه به فارس دی پی آر گفت: معاونت علمی و فناوری در صدد است تا زمینه همکاری دو کشور ایران و روسیه با محوریت فناوری و شرکتهای دانش بنیان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تجارب قبلی نشان می‌دهد که حجم بالای صادرات محصولات «غیر های تک» به روسیه وجود داشته، گفت: بیش از نود درصد صادرات ایران به روسیه در زمینه محصولات کشاورزی و محصولات غذایی و … بوده است ولی اکنون این فرصت فراهم آمده تا محصولات «های تک» به این کشور صادر شود.

صالحی ادامه داد: اگر مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد و بتوانیم ورود محصولات «های تک» را به این کشور تسهیل کنیم چندین برابر محصولات غیرهای تک درآمدزایی خواهیم کرد و این عایدی بیشتری برای کشور دارد.

به گفته وی، اگر کمک و حمایت دولتی را پشت شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم این فرصت تقویت می‌شود تا طی یک سال آتی محصولات ایرانی را در بازار روسیه معرفی کنیم.

مدیر خانه نوآوری و فناوری روسیه اضافه کرد: در این صورت علاوه بر ایجاد روابط بهتر، می‌توانیم در لیست مناقصات دولتی آنها باشیم و سهمی از بازار را بدست بیاوریم.

وی با اشاره به برنامه جدید خانه نوآوری روسیه گفت: قرار است تجهیزات اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه (سی سی یو) که تمام تجهیزات آن توسط شرکتهای دانش بنیان ساخته شده را در خانه نوآوری مستقر کنیم تا در صورت بازدید مسئولان روس از این خانه، بر اساس نیازشان توافقاتی را با شرکتهای دانش بنیان به نتیجه برسانند.

به گفته صالحی، در واقع معرفی بازار دانش بنیان‌های ایرانی به روس‌ها و برعکس از اهداف است.

مدیر خانه نوآوری و فناوری روسیه گفت: همچنین حضور دانش بنیان‌ها در نمایشگاه‌های روسیه و حمایت از انها از دیگر اقداماتی است که خانه نوآوری روسیه انجام می‌دهد تا در نهایت صادرات صورت بگیرد.

به گزارش فارس دی پی آر، ارتباطات بین ایران و روسیه و اعزام اولین هیئت دانش‌بنیان به این کشور، به سال ۱۳۹۸ باز می‌گردد. امسال نیز مجدداً هیئتی ایرانی به این کشور سفر کرد. نزدیک به ۵۰۰ شرکت و بازرگان روس در حوزه‌های مختلف کاری با اعضای دولتی ایران و شرکتهای دانش بنیان و فناور ایرانی به گفتگو پرداختند. این شرکتها در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی بودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : دانش و فناوری تاريخ : 26 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.