فارس دی پی آر آمار تولد نوزادان معتاد در استان مرکزی به صفر رسید - فارس دی پی آر

‌ابراهیم عباسی در گفتگو با فارس دی پی آر، با اشاره به روند رو به رشد اعتیاد زنان در کشور گفت: جمعیت معتاد استان مرکزی ۷۰ هزار نفر است که بر اساس آمایش ملی اعتیاد که در سال ۹۴ انجام شد ۱۰ درصد از جمعیت معتاد استان مرکزی، زن هستند.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای ۱۲۰ مرکز دارویی و غیردارویی ترک اعتیاد است که از این میان ۹۰ مرکز دارویی هستند. علاوه بر آن استان مرکزی دارای یک مرکز ترک اعتیاد بانوان است که در حال حاضر ۱۶ زن در این مرکز در حال درمان و ترک اعتیاد هستند.

جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه استان مرکزی در بحث معتاد متجاهر زن نسبت به سایر استان‌های کشور آمار پایینی دارد و در حال حاضر جمعیت معتاد متجاهر زن استان مرکزی بین ۱۰ تا ۱۵ نفر است.

وی عنوان کرد: بیشترین ماده مخدر مصرفی در بین جمعیت زن معتاد استان مرکزی شیشه است و متأسفانه بسیاری از زنان به دلیل تبلیغات دروغی که برای مصرف شیشه برای کاهش وزن و جوان‌سازی پوست می‌شود اقدام به مصرف این ماده مخدر خطرناک می‌کنند.

عباسی گفت: خوشبختانه در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال گزارشی مبنی بر تولد نوزاد معتاد در استان مرکزی نشده است و در سال گذشته بیش از هزار زن معتاد در استان مرکزی از خدمات مراکز دارویی برای ترک اعتیاد استفاده کرده‌اند.

جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان بیان کرد: سال گذشته در بازرسی‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از عطاری‌ها تعداد ۶ هزار و ۹۶۵ سی سی متادون در استان مرکزی ضبط و امحا شده است و علاوه بر آن ۲۴ هزار و ۸۹۵ عدد قرص غیر مجاز کشف و ضبط شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها