فارس دی پی آر اجازه استفاده از خاک پاکستان علیه هیچ کشوری را نمی‌دهیم - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از اسپوتنیک، «شیرین مزاری» (Shireen Mazari) وزیر حقوق بشر پاکستان در سخنانی اعلام کرد که اسلام آباد به هیچ کشوری اجازه استفاده از خاک خود برای اقدامات براندازانه را نمی دهد.

وزیر حقوق بشر پاکستان در این خصوص گفت: پاکستان خواستار روابط صمیمانه خوب با همه کشورهای همسایه است؛ زیرا نقش مهمی در حفظ صلح در کل منطقه دارد.

وی در ادامه افزود: پاکستان به عنوان یک کشور صلح‌طلب و صلح‌دوست، همیشه خواهان افغانستانِ با ثبات و پیشرفته است.

این در حالیست که عمران‌خان نخست وزیر پاکستان نیز پیشتر در سخنانی در پارلمان کشورش تصریح کرده بود: دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه‌ای نخواهیم بود. پاکستان اقدامات زیادی مطابق خواست آمریکا در مبارزه با تروریسم انجام داد؛ اما طرف مقابل هرگز اقدامات ما را به رسمیت نشناخت.

وی در ادامه سیاست پیشین کشورش در همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم را «احمقانه» خواند و گفت: چطور ممکن است یک کشور علیه کشوری که شریک و متحد آن است، دست به حملات پهپادی زده و باعث هرج و مرج و خلاء امنیتی شود. آنان هرگز قدردان اقدامات پاکستان و همکاری در مبارزه با تروریسم نبودند؛ بنابراین جای هیچ بحثی مبنی بر ارائه پایگاه نظامی برای آمریکایی‌ها در خاک پاکستان، وجود ندارد. ما فقط خواستار امنیت و صلح در افغانستان هستیم و همین گزینه را نیز به نفع پاکستان می‌دانیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها