فارس دی پی آر اجرای ۲۳طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد در خراسان جنوبی - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، عباس جرجانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز صنعت و معدن اظهارکرد: ۴ طرح کنسانتره زغالسنگ و تولید کک با سرمایه گذاری بالغ بر ۱,۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به ایجاد سه طرح فراوری منیزیت با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد: سه طرح استحصال طلا با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان نیز در استان در حال احداث است.

وی با اشاره به در دست احداث بودن ۵ طرح زنجیره ارزش افزوده فولاد و تولید گندله آهن در استان گفت: سرمایه گذاری این طرح ها بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

به گفته وی بخش احیای فولاد قاینات آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سه طرح جدید استیل کورد، ریسندگی و بافندگی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در استانایجاد خواهد شد، بیان کرد: طرح توسعه کویر تایر با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورو در حال احداث است.

وی طرح توسعه کاشی و سرامیک دو طرح تولید را از دیگر پروژه های در حال احداث برای توسعه بخش صنعت استان اعلام کرد و ادامه داد: طرح تکمیل مطالعات اکتشافی در نوار مرز و مناطق حاصل از ژئوفیزیک هوایی توسط ایمیدرو و سازمان زمین شناسی با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان نیز در استان اجرا می شود.

مصوب شدن ۱۰۱ طرح سرمایه گذاری در استان

جرجانی نرخ مشارکت اقتصادی در استان را ۴۰.۶ درصد عنوان کرد و بیان داشت: سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان از کل ارزش افزوده استان ۲۳.۳۰ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان از کل ارزش افزوده صنعت، معدن و تجارت کشور ۰.۴ درصد است.

وی به شناسایی و مصوب شدن ۱۰۱ طرح سرمایه گذاری استان در ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و افزود: ۷۰ طرح مرتبط با حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است که از این تعداد تا کنون ۶ طرح به سرمایه گذار واگذار شده است.

جرجانی با بیان اینکه معادن و صنایع معدنی محور توسعه خراسان جنوبی است، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی با طرح‌های آب‌بر موافقت نمی‌کنیم.

وی اجرای طرح های صنایع فراوری معدنی از اولویت های سرمایه گذاری در استان است، اظهارکرد: برای تکمیل زنجیره فراوری طلا در استان به صنایع پایین دستی نیاز داریم که ایجاد شهرک تخصصی فراوری طلا در استان به سرمایه گذاران پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از معدن به صنعت و از صنعت به تجارت برسیم، تصریح کرد: خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی در حوزه معدن دارد که باید این ظرفیت ها برای سرمایه گذران معرفی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها