فارس دی پی آر احیای آب‌بندان‌ها راهکاری مناسب برای مقابله با کم آبی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، محمدرضا احمدی شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه تعیین تکلیف معلمان و اجرای نظام رتبه‌بندی اولویت مجلس یازدهم بوده و هست، اظهار کرد: نظام رتبه بندی در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد و با توجه به فعالیت ۸۵۰ هزار معلم، رسیدگی به مدارک آنها زمان بر است اما در تلاش هستیم که در اسرع وقت همه آنها در این طرح گنجانده شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: دریافتی معلمان غیرانتفاعی با شهریه‌های این مدارس همخوانی ندارد و باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: طرحی در مجلس مصوب شده که طی آن مهدکودک‌ها با تمام تجهیزات خود باید در اختیار آموزش و پرورش باشند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه سه میلیون دانش‌آموز امکان بهره گیری از آموزش مجازی را در دوران کرونا نداشتند، بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ برای این دسته از دانش آموزان بودجه جداگانه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به آب بندان‌ها سال‌های زیادی به بهانه سد سازی رها شده بود، افزود: در حال حاضر استفاده از آب بندان‌ها به عنوان یک راهکار جهت مقابله با بحران آب است و سازمان‌های متولی در استان نیز به منظور احیای آنها تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از روستاهای سنگر از آب شرب تصفیه خانه این منطقه بهره می‌برند، عنوان کرد: متأسفانه تعدادی از روستاها هیچ بهره‌ای از این تصفیه‌خانه ندارند و در حال پیگیری این موضوع هستیم تا علاوه بر این روستاها آب شرب به کوچصفهان، لشت نشاء و خشکبیجار نیز برسد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر در نظر گرفتن زمینی جهت تجمیع ادارات شهرستان خمام، اظهار کرد: خمام به تازگی شهرستان شده اما متأسفانه هنوز برخی ادارات و سازمان‌ها مانند صمت در آن وجود ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها