فارس دی پی آر اخبار ضد و نقیض از مرگ «عبد ربه منصور هادی» - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، الخبر الیمنی در مطلبی به اوضاع جسمانی عبد ربه منصور هادی پرداخته و آورده است: سرنوشت عبد ربه منصور منصور رئیس جمهوری مستعفی یمن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اخبار ضد و نقیضی درباره وضع جسمانی او مخابره می‌شود که برخی اخبار از مرگ بالینی و برخی دیگر از فوت آن حکایت دارد و در این میان سانسور شدیدی از سوی مقامات دولت وابسته به ریاض و نیز ائتلاف سعودی، وجود دارد.

این رسانه نوشت: در ۲۶ ماه ژوئن یک فعال نزدیک به حزب الاصلاح به نام عامر السعیدی در فیس بوک خود از مرگ هادی خبر داد که ساعاتی پس از انتشار این خبر بازداشت اما آزاد شد تا خبر را تکذیب کند.

در همان روز خبرگزاری وابسته به دولت سرسپرده از نشست عبد ربه منصور هادی با نخست وزیر و وزیر خارجه و مدیر دفترش خبر داد اما با عکس‌های قدیمی. ساعاتی بعد خبر سفر عبد ربه منصور هادی به آمریکا برای انجام معاینات پزشکی مخابره شد.

الخبر الیمنی نوشت: معمولاً سفارت دولت سرسپرده در آمریکا، تصاویر عبد ربه منصور هادی را هنگام ورود به آمریکا منتشر می‌کند اما این بار، عکس رسمی با وجود ادعاهای مربوط به اینکه سفر برای انجام معاینات بوده است، منتشر کرد.

نکته قابل توجه این است که خبر رسیدن او به آمریکا در تاریخ ۲۸ ژوئن منتشر شد یعنی دو روز پس از اعلام سفرش در حالی که سفر از ریاض به واشنگتن نهایتاً ۱۳ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.

الخبر الیمنی نوشت: این شک و تردید درباره وضع جسمانی هادی و سفرش به آمریکا ایجاد می‌کند. علاوه بر آن موضع گیری تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن مبنی بر به رسمیت شناختن حوثی ها به عنوان یک طرف مشروع و دیگری موضع گیری احمد عوض بن مبارک از مسئولان دولت سرسپرده، در روز چهارشنبه مبنی بر اینکه حوثی ها طرف اساسی در روند سیاسی هستند و آن‌هم پس ازاینکه سال‌ها آنها را کودتاچی می‌نامیدند، بر دامنه شک درباره اوضاع جسمانی عبد ربه منصور هادی می‌افزاید.

این رسانه نوشت: هادی سالهاست که از یک مشکل جدی قلبی رنج می‌برد و سال گذشته به مرگ بالینی مبتلا شد و پس از آن چند ماه در بیمارستان ملک فیصل ریاض ماند.

الخبر الیمنی در پایان نوشت: مرگ هادی به مفهوم ورق خوردن صفحه مشروعیتی است که ائتلاف سعودی از آن برای ادامه جنگ بهره برداری می‌کند.

همزمان جلال الصلاحی فعال یمنی مقیم آمریکا اعلام کرد: عبد ربه منصور هادی فوت کرده است.

وی گفت که منابع موثق به او خبر مرگ عبد ربه منصور هادی را داده‌اند.

آیا سرویس اطلاعاتی سعودی عبد ربه منصور هادی را مسموم کرده است؟

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی سعودی، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را مسموم کرده است.

این همزمان با شنیده شدن اخباری درباره فوت عبد ربه منصور هادی است.

کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی از مسموم کردن رئیس جمهور مستعفی به دست سرویس اطلاعاتی عربستان، با توجه به اینکه رسانه‌های سعودی از وضع جسمانی او خبری به بیرون نمی‌دهند، پرده برداشتند.

این کاربران هدف از این اقدام سرویس اطلاعاتی سعودی را رهایی از عبد ربه منصور هادی با توجه به تمایل وی برای پایان جنگ یمن دانستند که به دلیل عدم تمایل ریاض به پایان جنگ، آل سعود ترجیح داده است عبد ربه منصور هادی را خلاص کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.