فارس دی پی آر ارائه آموزش های کشاورزی ۳۰۰۰ نفرتحت پوشش کمیته امداد امام - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، اکبر کرامتی صبح پنجشنبه در جلسه هماهنگی برای عملیاتی نمودن تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با موضوع شناسایی ظرفیت‌های جدید اشتغال بر پایه طرح‌های نوین کشاورزی متناسب با امکانات کمیته امداد امام (ره) اظهار کرد: این تفاهم نامه برای افراد تحت پوشش به منظور ایجاد مشاغل کوچک مقیاس و زود بازده خانگی در مناطق روستایی و محروم اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این تفاهم نامه؛ دوره‌های آموزشی و مهارتی مورد نیاز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در رسته‌های کشاورزی از جمله پرورش گیاهان دارویی، پرورش طیور و زنبور عسل، پرورش ماهیان زینتی و آبزیان، پرورش سبزی و صیفی و محصولات گلخانه‌ای و صنایع غذایی توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی برای نزدیک به ۳ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام به صورت تئوری و عملی ارائه می‌شود.

کرامتی افزود: این تفاهم نامه به منظور دستیابی آنان به بسترهای هموار اجرای طرح‌های مختلف اشتغال زایی، مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از طریق توسعه همکاری و تعاملات طرفین و توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌های هدف منعقد شده است.

وی بیان کرد: طبق این تفاهم نامه صاحبان واحدهای تولیدی و کارفرمایان نیز در صورت حمایت و به کارگیری این افراد، تسهیلات اعتباری ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد به ازای اشتغالزایی برای هر نفر برای حداقل مدت زمان سه سال دریافت می‌کنند و در مناطق محروم نیز علاوه بر تسهیلات فوق، واریز حق بیمه شخص کارفرما نیز بر عهده کمیته امداد امام خمینی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: زنجیره‌های تولید طیور و کارفرمایان واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌های صنعتی و واحدهای گلخانه‌های در صورت اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توانمندسازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۴۵۰ میلیارد تومان سهم آذربایجان غربی است.

عزیز سهندی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است، افزود: ۶۰ درصد بودجه طرح‌های اشتغالزایی استان به دلیل کشاورزی بودن استان به این بخش به خصوص در بخش دامپروری استان اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر ارائه طرح‌های نوآورانه در بخش کشاورزی برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال عنوان کرد: هم اکنون ۱۹۰ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی این افراد به خصوص در بخش کشاورزی در استان ایجاد شود.

سهندی خاطرنشان کرد: امسال ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر را در برنامه کاری خود داریم که با امضای تفاهم نامه همکاری با بخش کشاورزی امیدواریم بتوانیم بخش اعظم این اشتغال را در حوزه کشاورزی استان محقق کنیم که برای رسیدن با آن نیازمند همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آموزش‌های تخصصی به خصوص در حوزه کشاورزی، دامپروری، آبزیان به عنوان مهارت‌های سخت با رعایت استانداردهای سازمان جهانی در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح تکاپو تحت عنوان توسعه اشتغال، کسب و کار با رویکرد رشته‌های اولویت دار در استان اجرایی می‌شود.

محمدسلیم عباسی با اشاره به شناسایی ۱۲۰ رشته اولویت دار فنی و حرفه‌ای در استان گفت: ۵۰ درصد از این رشته‌ها در حوزه بخش کشاورزی و دامپروری است که برای کسب مهارت و آموزش در این حوزه آمادگی لازم را با ۲۲ مرکز دولتی ۴۲۸ آموزشگاه آزاد و ۵۰۰ کارگاه عمومی کار واقعی داریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 342 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها