فارس دی پی آر ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، بهروز قره بیگی صبح شنبه در نشست با مسئولان دستگاه قضائی استان بوشهر اظهار داشت: سیاست کلان گمرک حمایت از تولید در راستای تقویت صادرات است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، گمرک سعی دارد با اختصاص تسهیلات گوناگون از فعالان تولیدی و تجاری به ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کند.

وی بیان کرد: رئیس کل دادگستری و سایر مسئولین قضائی و بازرسی استان تعامل و همکاری خوبی را با گمرک در راستای تسهیل در فرآیندهای گمرکی و رفع موانع و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متشکله داشته‌اند.

بیشترین صادرات به چین و امارات

قره‌بیگی تاکید کرد: طی سه ماهه نخست امسال تراز تجارت در استان بوشهر از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و ارزش صادرات با احتساب میعانات گازی استان با ۷۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دو میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار بوده است.

وی افزود: به لحاظ حجمی نیز صادرات از گمرکات استان بوشهر شش میلیون ۴۷۱ هزار تن کالا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: بیشترین حجم صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات، پاکستان، هند، ترکیه، برزیل، آفریقای جنوبی، تایوان و قطر صورت پذیرفته است.

افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای دولت از گمرکات بوشهر

قره بیگی گفت: همچنین در فصل بهار امسال، ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

وی به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای وصولی دولت از طریق گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همواره در کنار رعایت قوانین و مقررات گمرکی سعی شده در چارچوب این قوانین حقوق مردم مرزدار و نجیب استان بوشهر نیز تضییع نشود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها