فارس دی پی آر از الجزایر به دلیل حمایت از دمشق درنبرد با تروریسم قدرانی می‌کنیم - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از العهد، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به صورت تلفنی با «صبری بوقادوم» همتای الجزایری خود گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص تحولات منطقه و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، المقداد در این تماس تلفنی خطاب به همتای الجزایری خود گفت: ما برای تقویت روابط خود با الجزایر در تمامی زمینه ها آماده هستیم. از سوی دیگر، وزیر خارجه الجزایر نیز تأکید کرد: تقویت روابط با سوریه از اهمیت بسزایی برای الجزایر برخوردار است.

در همین حال، فیصل المقداد از دولت و ملت الجزایر به دلیل ایستادگی در کنار دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریسم قدردانی کرد. وی همچنین برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در الجزایر را به وزیر خارجه این کشور تبریک گفت.

چندی پیش نتایج نهایی انتخابات پارلمانی الجزایر اعلام شد. جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات پارلمانی توانست به ۹۸ کرسی دست پیدا کند. این درحالی است که جنبش «مجتمع السلم» به ۶۵ کرسی و حزب «تجمع ملی دموکراتیک» به ۵۸ کرسی دست یافتند.

در همین حال، کمیته قانون اساسی الجزایر اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی اخیر حزب مستقبل ۴۸ کرسی و حزب جنبش سازندگی ظفر به ۳۹ کرسی دست یافتند. دیگر کرسی‌های پارلمان نیز میان سایر احزاب و جریان‌های سیاسی تقسیم شد.

گفتنی است، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در ماه مارس گذشته به دنبال انحلال پارلمان این کشور، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شده بود. در این انتخابات بیش از ۲۲ هزار نامزد جهت دستیابی به ۴۰۷ کرسی در پارلمان الجزایر با یکدیگر رقابت کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.