فارس دی پی آر اولین تعاونی زنان عشایر کشور در فارس راه اندازی شد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، روح الله بهرامی در جلسه‌ای با حضور موسوی مشاور امور زنان عشایر در سازمان امور عشایر ایران گفت: یکی از محورهای اصلی این اداره و سازمان توانمندسازی اقتصادی بانوان عشایر و پایدار نمودن این توانمندی در زنان عشایر است.

وی با بیان اینکه زنان عشایر نقش بسیار برجسته‌ای در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارند، افزود: اهداف تعاونی شهرستان‌ها باید در راستای فعالیت‌های تعاونی موجود در اداره کل باشد، حمایت از تولیدکنندگان و صندوق‌های به هیچ وجه قطع نشود و برای ایجاد انگیزه مدیران عامل و مسؤولان صندوق‌ها در شهرستان‌ها بیمه و مساعده آن‌ها پیگیری و شرایط امنیت شغلی آن‌ها تأمین شود.

موسوی مشاور رئیس سازمان امور عشایری کشور در امور زنان نیز اظهار داشت: عشق و انسانیت نهفته در درون عشایر قابل ارزش گذاری نیست و بسیار ارزشمند است لذا باید خدمت به این قشر از جامعه را موهبتی الهی دانست.

وی ادامه داد: باتوجه به ایجاد صندوق‌های خرد زنان و توانمندسازی اقتصادی پایدار آنها، زنان عشایر نیازهای بیشتری نیز دارند اعم از آموزش، بهداشت و تغذیه که نباید فقط به بحث اقتصادی آن‌ها و صندوق‌ها اکتفا کرد که رسیدن به این امر وظیفه کارشناسان شهرستان‌ها به جهت کشف و رشد دادن استعدادهای زنان عشایری است.

موسوی گفت: با پیگیری‌هایی که از سازمان صورت گرفته از سهم ۳ درصد بودجه آموزشی یک درصد در جهت آموزش حسابداری و بروز رسانی اطلاعات گردش مالی صندوق‌ها خرد زنان در استان فارس که از دغدغه‌های اصلی مدیران عامل و مدیران صندوق‌ها بوده به فارس اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مشارکت و بالاترین سطح آموزش در حوزه زنان در سازمان امور عشایری کشور در استان فارس بوده است خواستار پیگیری جدی در جهت رفع موانع اخذ تسهیلات در بعضی بانک و سلیقه‌ای عمل کردن به آئین نامه از سوی آنها، مکانیزه نمودن تولیدات در شهرستان‌ها، در اولویت قراردادن برگزاری دوره‌های حسابداری در استان و مهمتر از همه سوق دادن زنان عشایری جهت ارائه تولیدات و محصولات خود با استفاده از پلتفرم‌های رایگان فضای مجازی که سازمان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد بودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها