فارس دی پی آر بارش باران و رعد و برق در استان سمنان/ آسمان ابری می‌شود - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز، جمعه یازدهم تیرماه سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان و بر تمام شهرستان‌های استان سیطره خواهد یافت در نتیجه همزمان با بعد از ظهر امروز شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

پیش بینی هواشناسی استان سمنان برای این استان «آسمان نیمه ابری، همراه با رگبار و رعد برق و بارش باران به خصوص در ساعات بعد از ظهر جمعه» است این شرایط اما تا روز شنبه نیز تداوم خواهد داشت در نتیجه تا پایان این روز، بارش‌های پراکنده ادامه دارد.

ابرها در راه سمنان و شاهرود

همزمان با صبح جمعه آسمان سمنان صاف همراه با کمی ابر گزارش می‌شود دمای هوا ۲۹ درجه بالای صفر است و پیش بینی می‌شود از امروز عصر بر میزان ابرها افزوده و شاهد بارش باران به خصوص در ارتفاعات باشیم بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار قومس برای امروز و فردا به ترتیب ۳۸ و ۲۷ و ۳۸ و ۲۸ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

شرایط در شاهرود تقریباً مشابه است آسمان این شهرستان نیز فعلاً صاف و آفتابی است اما از امروز عصر ابرناکی پدیده غالب آسمان دیار شاهوار خواهد بود تا شاهد بارش پراکنده و رگبار و رعد برق باشیم که تا شنبه نیز تداوم خواهد داشت. وزش باد شدید نیز در شاهرود پیش بینی می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوا در این بزرگترین شهرستان دیار قومس ۳۳ و ۲۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

در دیار صد دروازه دامغان نیز وزش شدید باد، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، برای امروز و فردا پیش بینی شده است به خصوص بارش در شمال این شهرستان محتمل است از سوی دیگر بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۳۵ و ۲۲ درجه بالای صفر گزارش شده است از بعد از ظهر امروز آسمان دامغان کاملاً ابری خواهد شد و شاهد رگبار خواهیم بود.

بارش در ارتفاعات محتمل‌تر است

برای میامی نیز این شرایط مشابه پیش بینی می‌شود با این تفاوت که دمای هوا در میامی به مراتب پایین‌تر از هفت شهرستان دیگر استان سمنان است هم اکنون در این شهرستان شرقی نشین، دمای هوا ۲۵ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای میامی ۳۵ و ۲۴ درجه بالای صفر و برای رضوان ۲۵ و ۱۷ درجه بالای صفر گزارش شده است. در بخش رضوان تا فردا تداوم بارندگی‌ها را شاهد خواهیم بود.

آسمان مهدی شهر نیز مستعد بارش است پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان این شهرستان از بعد از ظهر امروز کاملاً ابری می‌شود و احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق و بارش باران در این شهرستان زیبای توریستی گزارش شده است.

شرایط در شهمیرزاد همیشه سرد و زیبا هم مشابه است برای این شهر نمونه گردشگری نیز از بعد از ظهر آدینه رگبار پراکنده و بارش باران پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای مهدی شهر و شهمیرزاد برای امروز به ترتیب ۳۲، ۲۱ درجه بالای صفر و ۳۰ و ۱۷ درجه بالای صفر گزارش شده است هم اکنون دمای هوا در شهمیرزاد ۲۸ درجه بالای صفر است.

تداوم شرایط تا شنبه

شرایط در گرمسار و ایوان کی و همچنین آرادان نیز مشابه است برای این سه شهرستان نیز آسمانی نیمه ابری همراه با افزایش ابر از بعد از ظهر جمعه و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است. در نتیجه باید گفت با استقرار سامانه کم فشار بارشی بر استان از بعد از ظهر جمعه تا پایان روز شنبه آسمان استان نیمه ابری همراه با رگبار و بارش‌ها خواهد بود.

برای کسانی که قصد دارند روز آدینه را در طبیعت بگذرانند باید گفت از بعد از ظهر امروز بارش باران امکان گل آلود کردن و کاهش دید را در ارتفاعات استان سمنان خواهد داشت همچنین باید گفت در کنار همراه داشتن لباس مناسب، باید مراقب طبیعت نیز بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها