فارس دی پی آر بجنورد همچنان بدون نردبان آتش نشانی/ وعده نماینده محقق نشد - فارس دی پی آر

فارس دی پی آر؛ گروه استان‌ها: بجنورد به عنوان تنها مرکز استانی شناخته می‌شود که نردبان بلندمرتبه آتش نشانی ندارد که با توجه به گسترش فراوان ساختمان‌های چند طبقه، به یک نیاز فوری تبدیل شده است.

اینک آتش نشانان بجنوردی بدون داشتن نردبان آتش نشانی تنها می‌توانند آرزو کنند که در طبقات بالای ساختمان‌ها حادثه‌ای رخ ندهد؛ نبود این امکانات می‌تواند به راحتی خسارت‌های فراوانی به بار بیاورد اما تاکنون کسی به این مطالبه پاسخ صحیحی نداده است.

مجید گریوانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد بارها و بارها از نبود نردبان آتش نشانی گلایه داشته و این مسئله را یک اتفاق ناگوار عنوان کرده است.

وی همچنین معتقد است با بودجه‌های شهرداری و سازمان آتش نشانی نمی‌توان این نردبان را خریداری کرد و باید دولت مستقیماً وارد این مسئله شود.

اما هر زمان که به واسطه وقوع یک حادثه، بحث نردبان آتش نشانی داغ می‌شود، افراد مختلف، وعده‌های متعددی می‌دهند که پس از چند وقت این وعده‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شود.

وعده نماینده مجلس پوچ شد

در یکی از صریح‌ترین وعده‌ها، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، مرداد ماه سال گذشته اظهار کرد: به علت افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در استان و به خصوص در بجنورد، خریداری نردبان آتش نشانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های انجام شده، با دستور معاون عمرانی وزیر کشور این نردبان به صورت قطعی خریداری می‌شود و پیگیری‌ها نیز در این خصوص ادامه خواهد داشت.

وحیدی با بیان اینکه چندسالی است که این مسئله در حال پیگیری است، افزود: در چند سال گذشته نیاز بود که سهم استانی برای خرید نردبان پرداخت شود و با پیگیری‌های متعددی که از مسئولان ملی انجام شد، اعتبار خرید این نردبان از محل منابع ملی اختصاص پیدا می‌کند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت تحریم‌هایی که وجود دارد، چرخه خرید فرآیند خاص خود را دارد و از همین رو اولین نردبانی که وارد کشور شود با دستور معاون عمرانی وزیر کشور، به خراسان شمالی تحویل می‌شود.

بجنورد همچنان بدون نردبان آتش نشانی/ وعده نماینده محقق نشد

وحیدی در مصاحبه‌ای دیگر نیز عنوان کرده بود: با ارائه درخواستی به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعلام وضعیت موجود، روند پیگیری اختصاص نردبان آتش نشانی با ارجاع موضوع به معاونت همیاری شهرداری‌های وزارت کشور آغاز شد و این نردبان که ارزش ریالی آن هم اکنون حدود ۱۷۰ میلیارد ریال است به زودی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

اما پس از گذشت یک سال از این وعده‌ها همچنان بجنورد بدون نردبان آتش نشانی است. با این حال سید محمد پاکمهر، دیگر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ نیز بوده، به فارس دی پی آر گفت: بر اساس نیاز استان‌های کشور، اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات نردبان بلند مرتبه از سوی نماینده استان در کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد داده شد که این امر مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: دولت وظیفه دارد از طریق بودجه مصوب شده، نردبان‌ها را خریداری کرده و در اختیار استان‌ها قرار دهد.

علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد

محسن فرامرزی، یکی از فعالان دانشجویی بجنورد در این خصوص به فارس دی پی آر گفت: نبود نردبان بلندمرتبه آتش نشانی در بجنورد علاوه بر خطرات جانی، تبعات اجتماعی متعددی دارد.

وی افزود: اگر حادثه‌ای رخ دهد و بر اثر نبود نردبان جان کسی از دست برود، اعتماد عمومی به شدت ضربه خواهد خورد؛ مشخص نیست چرا علاج واقعه را قبل از وقوع نمی‌کنند.

فرامرزی تصریح کرد: اگر حادثه‌ای رخ دهد به صورت فوری این نردبان خریداری خواهد شد اما آن موقع خیلی دیر است لذا مسئولان وعده‌های پشت تریبون خود را عملی کنند تا مردم طعم خدمت را بچشند.

بجنورد همچنان بدون نردبان آتش نشانی/ وعده نماینده محقق نشد

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی نیز به فارس دی پی آر گفت: نبود نردبان در بجنورد یک ضعف بسیار مهم تلقی می‌شود که شایسته یک استان نیست اما متأسفانه مسئولان مرتبط این کاستی را به روی خودشان نمی‌آورند.

وی بیان داشت: مجتمع‌های بلندمرتبه متعددی در بجنورد و شهرک گلستان ساخته شده‌اند که هر لحظه در معرض حادثه هستند؛ امیدواریم مسئولان به وظیفه خود عمل کنند تا شاهد فاجعه نباشیم.

بجنورد به عنوان تنها مرکز استان فاقد نردبان آتش نشانی بلند مرتبه در کشور در انتظار ورود دولت به این مسئله است؛ دولت دوازدهم نیز می‌تواند با این اقدام خاطره خوبی در روزهای پایانی عمر خود برای مردم بجنورد به جای بگذارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 320 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها