فارس دی پی آر بررسی بیش از ۱۵۳ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان قزوین - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، نورالله قدرتی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید پزشک قانونی استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی مجموعه‌ای اثرگذار در قوه قضائیه است و نقشی مهم در تحقق عدالت ایفا می‌کند.

وی با اشاره به رسیدگی به ۳۵ هزار پرونده در این سازمان افزود: این تعداد پرونده و دقت بالای در رسیدگی به این موارد نشان از زحمات جهادی و انقلابی این مجموعه دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۹۹ بیش از ۱۵۳ هزار و ۴۰۷ مورد پرونده در پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی نظریه کارشناسی پزشکی قانونی را نقش مهمی در صدور رأی عادلانه قاضی دانسته و عنوان کرد: پزشکی قانونی بازوی بسیار مهمی در کشف حقیقت و تحقق عدالت در جامعه دارد.

قدرتی ادامه داد: مسائلی همچون تغییر جنسیت، مرگ مغزی و اهدای عضو از دیگر مسائلی است که امروز بر کار پزشکی قانونی اضافه کرده است.

وی بیان کرد: برقراری عدالت بین پزشکان این مجموعه و سایر پزشکان باید در دستور کار مدیران کشور قرار بگیرد و امیدواریم شاهد عدالت در این حوزه نیز باشیم.

بهزاد ولی زاده مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین نیز در این جلسه از تلاش برای استفاده از روش‌های نوین به‌جای روش‌های سنتی در چند سال اخیر خبر داد و یادآور شد: ارائه خدمات بهینه به مردم، کمک به تحقق عدالت و کاهش مدت زمان پاسخگویی به میانگین ۱۷ روز از جمله اقداماتی است که در سالهای اخیر در این مجموعه انجام شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 316 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها