فارس دی پی آر بهره گیری از ظرفیت بسیج سازندگی در طرح های زود بازده - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه سازمان بسیج سازندگی گیلان، اظهار کرد: تجربه موفق استفاده از ظرفیت مردم به ویژه جوانان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، عمرانی و جهادی در قالب نیروهای بسیج طی دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در عرصه سازندگی، عمران و آبادانی کشور پس از دفاع مقدس نیز مشارکت بسیج به ویژه در مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار در راستای عدالت اجتماعی، بهبود وضعیت رفاه مردم و دسترسی به امکانات بهتر زندگی روشن است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در احداث مسکن محرومان، آبرسانی به روستاها و سایر پروژه‌ها با بهره گیری از مشارکت مردم به ویژه جوانان، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت جهت تسریع اجرای پروژه‌ها با هزینه کمتر استفاده کنند.

وی همچنین تأکید کرد: بسترهای مشارکت بسیج سازندگی در فعالیت‌های زودبازده با مقیاس کوچک و متوسط در مناطق محروم و روستایی از جمله آب، کشاورزی، آبخیزداری، جنگل‌ها، مراتع و زیست محیطی و نیز اجرای پروژه‌های عام المنفعه همچون احداث مدرسه، خانه‌های بهداشت و بهسازی آنها در گیلان به خوبی فراهم است.

زارع به تجارب موفق بهره گیری از بسیج سازندگی در پروژه‌هایی از قبیل احداث مسکن و آب روستایی و مناطق محروم گیلان با اعتقاد به استفاده از مشارکت مردم، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به آغاز اجرای طرح مدیریت پسماند روستایی در مناطق گیلان، استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در استمرار این مسیر، اثرگذار است.

استاندار گیلان با اشاره به همراهی بسیج سازندگی در اجرای طرح جمع آوری گیاهان مزاحم تالابی و سنبل آبی به عنوان یک رسالت و مسئولیت اجتماعی، گفت: انتظار می‌رود تا در اجرای طرح‌های محوله به بسیج سازندگی از سوی دستگاه‌های اجرایی شاهد بهره برداری در بازه زمانی کوتاه مدت تا پایان سال جاری باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها