فارس دی پی آر بیش از ۱۵ هزار نفر در شهرضا طی دو نوبت علیه کرونا واکسینه شدند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، فرزانه کمایی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در شهرضا، اظهار داشت: رعایت میزان پروتکل‌ها به حد زیادی کاهش پیدا کرده است، در موج سوم حدود ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد اما اکنون به ۷۰ درصد کاهش یافته است که خود می‌تواند یکی از عوامل ورود شهرستان به موج پنجم شود.

وی با توجه به اینکه پنج استان کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، افزود: سوش قالب این پنج استان از نوع کرونای دلتای هندی است که به دلیل قدرت سرایت بالا و درگیری سیستم گوارشی باعث افزایش میزان مرگ و میر شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا تصریح کرد: تقریباً تست کرونای تمام مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی شهرضا مثبت می‌شود و این افراد حداقل با ۱۰ نفر در ارتباط بوده‌اند که باید آن افراد را به مرکز معرفی کنند تا احتمال بیماری آنها هم رهگیری شود.

وی بیان کرد: در دو هفته قبل از اینکه افزایش بیماران بستری را داشتیم، افزایش بیماران سرپایی را شاهد هستیم و رشد صعودی بیماری را به وضوح خواهیم دید.

۱۵ هزار و ۸۶۶ نفر علیه بیماری کرونا در شهرضا واکسینه شدند

کمایی با اشاره به روند واکسیناسیون در شهرضا، گفت: در نوبت اول ۱۲ هزار و ۳۷۵ نفر و و در نوبت دوم سه هزار ۴۹۱ نفر در شهرضا علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

وی بیان کرد: افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند ۸۰ الی ۹۰ درصد ایمن شدند اما به این معنا نیست که دیگر آن افراد به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا از ثبت عارضه واکسن ۲۳۵ نفر در شهرضا خبر داد و گفت: بیشترین عوارض بعد از تزریق واکسن درد، ضعف و خستگی بوده است و تاکنون عارضه حادی نداشتیم.

وی افزود: فصل تابستان که تفریح‌های خانوادگی در پارک و تفرجگاه‌ها بیشتر می‌شود احتمال بروز موج بعدی کرونا نیز افزایش می‌یابد و بر این اساس از شهروندان درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را همچنان جدی تر از قبل رعایت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها