فارس دی پی آر بیش از ۴۰ هزار نفر داوطلب کنکور در البرز - فارس دی پی آر

سالار قاسمی در گفت‌وگو با فارس دی پی آر، اظهار کرد: در سال جاری ۴۰ هزار و ۹۳۰ نفر کل داوطلبان کنکور البرز هستند که ۲۵ هزار و ۳۴۷ نفر در حوزه‌های برگزاری آموزش و پرورش استان البرز آزمون خواهند داد.

وی در تشریح آمار شرکت‌کنندگان کنکور بیان کرد: از این ۲۵ هزار نفر، یک هزار و ۵۳ نفر در کنکور هنر شرکت خواهند کرد که ۷۲۶ نفر زن و ۳۲۷ نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۷۵ نفر در دانش‌آموز در رشته ریاضی کنکور خواهند داد که از این تعداد ۵۸۰ نفر زن و یک هزار و ۴۹۵ نفر مرد هستند.

قاسمی با بیان اینکه ۸ هزار و ۴۵۴ دانش‌آموز البرزی در رشته علوم انسانی کنکور خواهند داد، گفت: بر این اساس از این تعداد ۵ هزار و ۲۱ نفر دانش‌آموز زن و ۳ هزار و ۴۳۳ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز در رشته تجربی در کنکور شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: که از این تعداد ۸ هزار و ۳۳۰ نفر زن و ۲ هزار و ۹۳۰ نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: امسال در رشته زبان خارجی ۲ هزار و ۵۰۵ دانش در کنکور شرکت خواهند کرد که یک هزار و ۸۳۹ نفر زن و ۶۶۶ مرد هستند.

وی تصریح کرد: کنکور امسال در ۲۰۰ حوزه اجرا در سطح آموزش و پرورش در سطح ۵ شهرستان (به جز طالقان) برگزار می‌شود.

قاسمی متذکر شد: برگزارکننده کنکور سازمان سنجش و وزارت علوم هستند، با این وجود تعدادی از شرکت‌کننده‌ها در حوزه‌های مربوط به آموزش و پرورش کنکور می‌دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها