فارس دی پی آر بیمارستان‌های کرمان مملو از بیمار شد/مردم و مسئولان جدی نمی گیرند - فارس دی پی آر

فارس دی پی آر – گروه استان‌ها: این روزها وضعیت سیستان و بلوچستان بسیار نا مناسب است، افزایش روند شناسایی بیماران و مبتلایانی که تنها چند روز بعد از ابتلاء بد حال راهی بیمارستان‌هایی می‌شوند ادامه داد و حالا راهروهای بیمارستان‌ها هم مملو از بیمار شده است.

اما گویی تا حساسیت وضعیت نامطلوب سیستان و بلوچستان به پایتخت منتقل شود هنوز زود است، در روزهای پایانی دولت نیز گویی دیگر اهمیت خاصی برای کنترل بیماری از استان‌های جنوبی به مرکز وجود ندارد. نکته عجیب اینکه در همین زمان، وزیر بهداشت با سفر به یزد و با حضور خبرنگاران، مسئولان و… پروژه‌های متعددی را افتتاح کرد.

عادی انگاری بین مدیران حالا دیگر تعجب انگیز شده است و هر روز بر تعداد شهرستان‌هایی که در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از نارنجی به قرمز و سیاه تبدیل می‌شوند بیشتر می‌شود.

وقتی به ادارات مراجعه می‌کنیم مدیران زیر بار اجرای این محدودیت‌ها نمی‌روند این مساله به خصوص در بانک‌ها پر رنگ تر است

حالا قرار است بر اساس محدودیت‌های جدید ساعات کار کارمندان کمتر و حضور کارمندان هم ۵۰ درصد شود اما وقتی به ادارات مراجعه می‌کنیم مدیران زیر بار اجرای این محدودیت‌ها نمی‌روند این مساله به خصوص در بانک‌ها پر رنگ تر است.

در بازار و اصناف هم نمی‌توان رعایت پروتکل‌ها را مشاهده کرد، با چانه زنی‌های صورت گرفته نیز بخشی از مشاغل با ریسک بالا که قرار بود تعطیل شود با تصمیم استاندار قرار است تا ساعت ۱۵ فعال باشند.

حضور بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان و جنوب در شهر کرمان

عملاً کرمان گام به گام به سمت شرایطی شبیه سیستان و بلوچستان در حال حرکت است، نکته تأسف بار اینکه با وجود هشداری‌های مکرر رسانه‌ها اما همچنان سیر مسافرت‌های غیر ضروری از سیستان و بلوچستان و هرمزگان به کرمان ادامه دارد.

بیمارستان‌های کرمان مملو از بیمار شد/مردم و مسئولان جدی نمی گیرند

عجیب‌تر اینکه بیماران کرونایی برای مداوا توسط خودروهای شخصی به شهر کرمان منتقل می‌شوند و به سادگی می‌توان در معابر شهر کرمان این افراد را مشاهده کرد.

حضور متکدیان پاکستانی در اوج شیوع کرونای هندی در کرمان

حضور متکدیان پاکستانی نیز در سطح شهر همچنان ادامه دارد، مسئولان نیز به جای راهکار به گلایه از مردم یا دستگاه‌های دیگر می‌پردازند.

بیماران کرونایی برای مداوا توسط خودروهای شخصی به شهر کرمان منتقل می‌شوند و به سادگی می‌توان در معابر شهر کرمان این افراد را مشاهده کرد

استفاده از ماسک در کرمان نیز کمتر از همیشه شده است و هر روز بر تعداد شهرهای وضعیت قرمز افزوده می‌شود.

طبق بررسی‌ها بخش قابل توجهی از بیماران مبتلا در استان کرمان گرفتار کرونای هندی شده‌اند و این بیماری در حال گسترش است.

برگزاری جلسات اداری در زمان اپیدمی ادامه دارد

با وجود اینکه استاندار کرمان از بازداشت داماد و اعضایی خانواده آنها خبر داده است اما همچنان شاهد برگزاری مراسم عروسی در شهرستان‌های مختلف استان هستیم. برگزاری جلسات با تعداد بالا در ادارات کرمان نیز ادامه دارد و ادارات و مسئولان که باید خود الگوی مردم باشند به رفتاری غیر اصولی روی آورده‌اند.

افزایش شهرهای قرمز در کرمان

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان در گفتگو با مهر می‌گوید: شاهد شیوع مجدد کرونا در کرمان هستیم و موج پنجم آغاز شده است.

بصیری ادامه داد: شهرستان‌های کرمان، بم، ارزوئیه، رفسنجان، رودبار جنوب، سیرجان، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان در وضعیت قرمز قرار دارند و ورود و خروج خودروهای شخصی به این شهرستان‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: این شهرستان‌ها دارای وضعیت پر خطر هستند و باید محدودیت‌ها طبق پروتکل‌های ابلاغی در اصناف و ادارات اجرا شود و از فرمانداران می‌خواهیم نظارت جدی در این زمینه داشته باشند.

بصیری بیان کرد: بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، ریگان، زرند، شهربابک، فاریاب، کهنوج و نرماشیر در وضعیت پر خطر نارنجی قرار دارند و اگر روند شیوع متوقف نشود به زودی قرمز می‌شوند.

فرمانداران با جدیدت ورود کنند

وی از فرمانداران خواست با شناسایی کانون‌های شیوع بیماری در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیماری را کنترل کنند.

وی همچنین از محدودیت رفت و آمد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در همه شهرهای استان کرمان خبر داد.

روند افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها ادامه دارد و در صورت ادامه روند فعلی باید بخش‌های جدیدی برای بستری راه اندازی کنیم

حمید رضا رشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: روند افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها ادامه دارد و در صورت ادامه روند فعلی باید بخش‌های جدیدی برای بستری راه اندازی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۸۹۴ نفر در کرمان بستری هستند و همه بیمارستانها در حال آماده باش قرار دارند.

رشیدی بیان کرد: کرمان ۲۸۵ نفر، رفسنجان: ۴۳ نفر، جیرفت: ۱۵۱ نفر، بم: ۶۵ نفر، سیرجان: ۵۰ نفر بیمار بستری دارند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی گفت: تعداد بیماران از ابتدای شیوع تا کنون به ۲۳ هزار و ۶۱۵ نفر رسیده است ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ نفر بستری شده‌اند.

وی همچنین از فوت ۱۱ نفر در این مدت در کرمان خبر داد و گفت: چهار نفر در کرمان، دو نفر در رفسنجان، دو نفر در جیرفت و سه نفر در حوزه دانشگاه سیرجان فوت کرده‌اند.

رشیدی همچنان از عدم اجرای کامل پروتکل‌ها در استان گلایه کرد و گفت: با توجه به سرایت بالای بیماری و خطری که جامعه را تهدید می‌کند باید پروتکل‌ها به صورت حداکثری اجرا شود.

با وجود هشدارهای مکرر اما عوامل اصلی شیوع بیماری همچنان وجود دارند و به نظر می‌رسد اراده جدی برای مقابله با کرونا وجود ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها