فارس دی پی آر تاکید بر لزوم پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در عراق - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از السومریه، حسین العقابی عضو کمیسیون حقوقی پارلمان عراق امروز چهارشنبه بر لزوم پایان دادن به حملات آمریکا به نهادهای امنیتی عراق تاکید کرد و از دولت این کشور خواست که به حضور نظامیان خارجی در اراضی عراق پایان دهد.

وی افزود: دولت باید در راستای پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در عراق حرکت کند.

العقابی گفت: پارلمان عراق سال گذشته میلادی رای به خروج همه نیروهای خارجی از عراق داد.

وی تاکید کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید گامهای شفاف و روشنی در برابر پارلمان و ملت عراق در زمینه حضور نیروهای خارجی در عراق انجام دهد و در راستای پایان دادن به حضور این نیروها حرکت کند.

از سوی دیگر رسول راضی ابوحسنه نماینده ائتلاف دولت قانون عراق هم از بی توجهی دولت عراق به مصوبه پارلمان درباره خروج نظامیان خارجی از عراق انتقاد کرد.

گفتنی است که نظامیان اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد «داعش» اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد. با این حال، برخی منابع سیاسی و امنیتی این کشور شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.