فارس دی پی آر تبصره ۱۸ قانون بودجه فرصتی بزرگ برای فعالان اقتصادی کرمانشاه - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، ابراهیم عزیزی بعد از ظهر امروز در دیدار فعالان اقتصادی استان کرمانشاه، اظهار کرد: هر چه بتوانیم استان کرمانشاه و کشور را آباد کنیم سبب پیشرفت خدمت به مردم و کاهش آمار بیکاری شده‌ایم و در این راستا وجود قوانین تسهیل کننده در کنار طرح‌های اقتصادی تأثیر گذار است.

وی با اشاره به ویژگی مهم قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی و دولت افزود: قوانین باید وضع شده باید گره‌گشا، دارای ضمانت اجرایی و تسهیل کننده باشند تا به رفع مشکلات کمک کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ در تبصره ۱۸ اتفاق بی سابقه رخ داده و ظرفیت بزرگی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و آن اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید است.

عزیزی خاطر نشان کرد: در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ دولت مکلف شده ۴۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات خود را با حداقل سود یک درصد در بانک‌ها سرمایه گذاری کند که این اعتبار با ۴۰ هزار میلیارد اعتبار بانک‌ها و ۲۰ هزار میلیارد اعتبار وزارت خانه‌ها به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: سهم هر یک از وزارت خانه‌ها و حوزه‌ها در تبصره ۱۸ مشخص شده و سرمایه گذران و فعالان اقتصادی می‌توانند تسهیلات را با سود چهار الی ۱۴ درصد دریافت کنند که البته در صورتی که در مناطق با آمار بیکاری بالا فعالیت و سرمایه گذاری کنند سود تسهیلات کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام بی سابقه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از فعالان اقتصادی گفت: این برای نخستین بار است که چنین اعتباری برای تولید به صورت مجزا در نظر گرفته می‌شود و از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کرمانشاه برای توسعه و پیشرفت کرمانشاه دعوت می‌کنم از این شرایط استفاده کنند.

عزیزی بیان کرد: تخصیص اعتبار تبصره ۱۸ نیازی به ابلاغ سازمان برنامه و بودجه نداشته و طرح اقتصادی پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد استان به وزارت خانه مربوطه ارسال شده و استاندار و نمایندگان می‌توانند از طرح دفاع کند.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه ساختمان اعتبار لازم برای ۴۰۰ هزار مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار مسکن شهری در بند ب پیش بینی شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم استان کرمانشاه که باید به آن توجه داشت چشم‌انداز و برنامه‌ریزی در برنامه هفتم است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و باید اقدامات کارشناسی توسط مسئولان و صاحب نظران انجام گیرد که برنامه مطلوبی برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شود.

عزیزی تاکید کرد: برای سند پیشرفت استان کرمانشاه ۳۰۰ میلیارد تومان در سفر مقام معظم رهبری مصوب شده و اگر پیگیری‌های لازم در آن زمان انجام می‌گرفت و سند استان کرمانشاه تدوین می‌شد امروز این استان ۱۰ سال به لحاظ پیشرفت جلوتر بود.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی بیان کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 302 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها