فارس دی پی آر تعویق بهره برداری از مسکن محرومان فاروج با تعلل بانک‌ها - فارس دی پی آر

وحید خاکپور در گفتگو با فارس دی پی آر اظهار کرد: سهم شهرستان از تسهیلات مسکن محرومان ۳۰۰ واحد بود که در اسفند ماه سال گذشته، با تحقق جذب صد درصدی تسهیلات، مسکن محرومان تشویقی گرفت تا تعداد تسهیلات از ۳۰۰ به ۳۵۰ فقره برسد.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان افزود: پیشرفت فیزیکی این واحدها به ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده است که دیر آزاد شدن اقساط از سوی بعضی از بانک‌های عامل، کندی کار را به همراه داشته و بهره برداری از این طرح‌ها را به تعویق انداخته است.

وی با اشاره به اینکه عدم همراهی بعضی از بانک‌های عامل، و افزایش هزینه‌های ساخت، شماری از متقاضیان را منصرف کرده است گفت: در شرایطی بعضی متقاضیان با پاسخ جواب استعلام نیامده مواجهند و برای سه یا چهارمین بار نامه معرفی از بانک که اعتبار آن ۱۵ روزه است گرفته‌اند که پاسخ استعلام‌ها در شرایط فعلی آنی است.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان، با تاکید بر توجه بانک‌های عامل به رفاه حال مشتریانشان افزود: شهرستان فاصله ۱۵ درصدی تا رسیدن به شاخص مقاوم سازی، برابر برنامه ششم (رسیدن به ۷۰ درصد) دارد.

خاکپور گفت: ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع تفاهم نامه سه جانبه استانداری، بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه و بودجه برای مسکن محرومان شهرستان اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: در تسهیلات ویژه مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال هم به صورت بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج در انتها گفت: از سال ۱۳۸۴ با شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ۵ هزار و ۴۳۸ واحد مسکونی با پرداخت ۵ هزار و ۶۰۹ فقره تسهیلات در روستاهای شهرستان مقاوم سازی شده و ۱۶ هزار و ۵۸۸ نفر از این طرح برخوردار شدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 345 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها