فارس دی پی آر توانمندی معادن و واحدهای صنعتی ظرفیت ایجاد اشتغال در گراش است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مجید غلامپور ظهر پنجشنبه در نشست با فعالین حوزه صنعت و معدن گراش بر ضرورت حمایت از فعالان بخش صنعت و معدن این شهرستان که در رشد اقتصادی و ایجاد کسب و کار تأثیر بسزایی دارند، تاکید شد.

وی تصریح کرد: توانمندی معادن و واحدهای صنعتی ظرفیت نهفته برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار و تولید است.

فرماندار گراش ادامه داد: معادن و توسعه صنعتی مهمترین مساله برای پیشرفت شهرستان گراش است که باید مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق این مهم همراهی کنند.

رئیس شورای اشتغال شهرستان گراش، صنعت و معدن را تکیه گاه اصلی توسعه این شهرستان دانست و تصریح کرد: سودآوری معادن و واحدهای صنعتی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و کسب و کار برای جوانان، رونق اقتصادی، احیا منابع طبیعی و مشارکت در توسعه شهرستان باید به‌طور هم‌زمان از سوی معادن و واحدهای صنعتی انجام شود تا ظرفیت‌های معدنی و صنعتی شهرستان در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.

در ادامه این نشست سرپرست اداره صمت شهرستان گراش از جواز تأسیس ۳۸ واحد صنعتی و معدنی با هدف توسعه صنعت و ایجاد اشتعال در این شهرستان خبر داد و گفت: با تأسیس این واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد سرمایه گذران برای ۱۲۰ نفر بطور مستقیم اشتغالزایی و این شهرستان در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

اسماعیل بلبلی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ واحد از ۳۸ واحد که جواز تأسیس گرفته‌اند به بهره‌برداری رسیده خاطرنشان کرد: جواز تأسیس ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ برای حمایت از سرمایه گذاران و رونق صادر شده است.

او حجم سرمایه گذاری این ۱۲ واحد را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان دانست و ابراز امیدوار کرد: با راه اندازی این واحدهای صنعتی و تولیدی زمینه اشتغال بیش ۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

رئیس اداره صمت گراش در خاتمه از فعالیت بیش از ۵۰ واحد صنعتی و ۸ واحد معدنی در گراش نیز خبر داد.

به گزارش مهر، ارائه تسهیلات بانکی، کمبود آب، عدم پوشش مناسب اینترنت و تلفن ثابت، عدم آنتن دهی تلفن همراه از مهمترین مسائل و مشکلات مطرح شده این نشست بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها