فارس دی پی آر حضور ۸۹ هزار و ۴۲۸ داوطلب کنکور سراسری در استان فارس - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، علیرضا افشاری‌فر در گفت‌وگویی با خبرنگاران درخصوص کنکور سراسری ۱۴۰۰ توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در ۳۷ شهرستان استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز افزود: آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با شرکت ۸۹ هزار و ۴۲۸ داوطلب در استان برگزار می‌شود که از این آمار، ۴۱ هزار و۴۲۴ نفر در گروه تجربی، ۸ هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱ هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷ هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت کرده‌اند.

وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها گفت: آزمون سراسری گروه هنر (روز چهارشنبه صبح ۹ تیرماه)، گروه علوم ریاضی و انسانی (روز پنجشنبه صبح ۱۰ تیرماه)، گروه تجربی (روز جمعه صبح ۱۱ تیرماه) و گروه زبان (روز شنبه صبح ۱۲ تیرماه) است.

افشاری‌فر با تأکید بر اینکه برای برگزاری این آزمون، تمهیدات لازم به‌منظور حفظ سلامت افراد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، توضیح داد: امسال تعداد حوزه‌ها و روزهای آزمون برای کاهش تراکم داوطلبان افزایش یافته و آزمون‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و با نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی افزود: برای افراد معلول حوزه اختصاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین از داوطلبان مبتلا به کرونا با هماهنگی معاون محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک بیمارستان، آزمون گرفته می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، افرادی که در زمان برگزاری آزمون‌ها مشکوک به بیماری کرونا باشند نیز، به محیط‌های اختصاصی درنظرگرفته شده هدایت می‌شوند و در مکانی جداگانه آزمون خواهند داد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰، در ۳۷ شهرستان استان، در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها