فارس دی پی آر حمایت حقوقی و قضایی دادگستری از هلال احمر البرز - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حسین فاضلی هریکندی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه نهمین همایش علمی، کاربردی و آموزشی مسئولین حقوقی ستادی، استانی، سازمانی و شرکت‌های تابع هلال احمر که در شرکت سها ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: در خدمات جمعیت هلال احمر به مردم استان و کشور و حتی دنیا با توجه به اساس‌نامه شأن مرز جغرافیایی در ارائه خدماتی که هلال احمر مطابق قانون و خدمات گسترده‌ای که دارد، ملاک نیست.

وی بیان کرد: در زمان کرونا، جمعیت هلال احمر خدمات بسیار گسترده و قابل توجهی در کنار کادر بهداشت و درمان داشته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: مجموعه قضائی دادگستری استان البرز در راستای خدمات گسترده به جمعیت هلال احمر حمایت حقوقی و قضائی از این سازمان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۴ هزار ملک را مردم با نیت خیر وقف جمعیت هلال احمر کردند که بخشی از این املاک در استان البرز به صورت صلح و هبه قرار دارد.

املاک وقف‌شده به طور کامل شناسایی شوند

فاضلی هریکندی با بیان اینکه گاهی برای منفعت این املاک اجاره داده می‌شود و معاملاتی انجام می‌شود که برای رفع مشکلات این املاک گام بر می‌داریم، گفت: یکسری املاک وقف شدند، اما شناسایی نشدند و نیاز است که دستگاه قضائی برای شناسایی این املاک اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین برخی املاک دارای معارضینی هستند که در مراجع قضائی پرونده دارند و بخشی از آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: در کل برای حمایت حقوقی و قضائی و رسیدگی به پرونده‌ها از باب تسریع در این امر و سایر حمایت‌های قضائی برای انجام مأموریت‌های بهتر هلال احمر نشست‌هایی نیز، در این باره برگزار شد.

وی متذکر شد: به عنوان مجموعه قضائی استان اعلام آمادگی کردیم که با طرح موضوعات مختلفی که جمعیت هلال احمر استان در موضوع مسائل حقوقی و قضائی دارد کارگروه مشترکی از همکاران در مجموعه قضائی استان، معاونت حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر و مسئولین حقوقی و هلال احمر استان تشکیل و این موضوعات پیگیری شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 343 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها