فارس دی پی آر خرابی شدید در ۱۰ هزار کیلومتر راه شریانی کشور - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، داریوش امانی ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از پل کلیشاد و آغاز عملیات اجرایی کمربندی جنوب غربی اصفهان با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های میراثی حوزه راهداری بوده که به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: سیاست تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام در دوران وزارت محمد اسلامی، وزیر فعلی راه و شهرسازی در اولویت قرار گرفت و نتایج خوبی را به همراه داشت.

تکمیل ۸۰ درصد از پروژه‌های نیمه تمام بلند مدت در کشور

وی با بیان اینکه از ابتدای دوران این وزیر تاکنون ۸۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مانده و طولانی مدت در حوزه راهداری تعیین تکلیف و بهره برداری شده است، ابراز داشت: البته مجلس باید توجه داشته باشد که برای تحقق کامل این امر نیاز به اعتبار داریم و با دست خالی نمی‌توان پروژه‌ای را ساخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه یکی از شاخص‌های اصلی توسعه است، افزود: برای توسعه در هر کشوری باید زیرساخت مناسب برای محورهای تردد فراهم باشد تا بتوان توسعه متوازن را رقم زد.

اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای راه‌های کشور

وی با بیان اینکه توسعه راه‌ها نیاز به اعتبار مناسب دارد، اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت فروش مازاد نفت به این بخش تخصیص داده شود که این امر بسیار سخت است.

امانی گفت: این اعتبار نیز در صورت تأمین قرار است در نیمه دوم سال تخصیص یابد و با این شرایط عملاً امکان اجرای پروژه در بیش از ۲۵ استان کشور با توجه به وضعیت آب و هوایی وجود ندارد.

افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی قیمت قیر در کشور

وی با اشاره به افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی قیمت قیر در کشور ادامه داد: در سال گذشته هر تن قیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید و امرو تنها به صورت نقدی و بدون پذیرش اسناد قیمت هر تن به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۲۳۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که ۳۳ هزار کیلومتر آن راه اصلی و شریانی است، ابراز داشت: ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی نیازمند اصلاح است چرا که بر اساس پژوهش‌های علمی صورت گرفته دچار خرابی شدید شده‌اند.

نیاز به اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای ساماندهی خرابی شدید شریان‌های اصلی

وی افزود: برای ساماندهی این مسیرها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که کل اعتبارات سازمان راهداری در سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان بود.

امانی همچنین به چالش‌های موجود در بخش ماشین آلات راهداری کشور اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار دستگاه ماشین آلات کشور بالای ۲۵ سال سن دارند که این امر نیز چالشی جدی است.

وی به مصوبه اخیر مجلس در زمینه نحوه تخصیص اعتبارات روستایی برای بخش راهداری اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه اعتبارات روستاها استانی شده و از این رو در وزارت راه و شهرسازی محدودیت تخصیص اعتبار برای پروژه‌های روستایی ایجاد شده است.

۲۱ میلیارد تومان اعتبار سهم راه‌های روستایی در اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید توجه داشت که تنها ۲۱ میلیارد تومان از بودجه پنج هزار میلیارد تومانی روستایی به استان اصفهان اختصاص یافته و این امر اصلاً مناسب نیست و ضروری است که نمایندگان مجلس در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ اکیپ ویژه راهسازی در شریان‌های اصلی کشور اشاره کرد و گفت: سعی داریم علی رغم فشارهای فراوان بازسازی در این مناطق را انجام دهیم.

امانی با اشاره به اینکه ما برای تأمین نیازها در روستاها تفاهم‌نامه‌هایی را با استانداری‌ها انعقاد کرده‌ایم، افزود: ۶۰ درصد از اعتبارات این بخش توسط اعتبارات ملی و ۴۰ درصد توسط اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه سهم استان اصفهان برای سال جاری یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است که ۳۵۰ میلیارد تومان آن در دست اجرا است، ۲۵۰ میلیارد تومان آن در حال مزایده و مابقی نیز اجرایی خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها