فارس دی پی آر دستگاه‌های متولی در ساماندهی سواحل شهرستان گناوه همکاری کنند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، غلامرضا مهرجو پیش از ظهر پنجشنبه در نشست ساماندهی سواحل شهرستان گناوه اظهار داشت: موقعیت تجاری و توریستی شهرستان گناوه با جاذبه‌های بسیار، مسافران و گردشگران را از نقاط مختلف کشور در تمام طول سال به این نقطه از کشور جذب می‌کند و سواحل و استفاده از آب دریا در این شهرستان یکی از مهمترین جاذبه‌ها به خصوص در تابستان برای مردم شهرستان و مسافران به شمار می‌رود.

فرماندار گناوه افزود: فراهم کردن شرایط بهینه برای استفاده همشهریان و مسافران از آب دریا به ویژه شنا کردن در دریا باید مدنظر همه دستگاه‌های متولی قرار گیرد و همه دستگاه‌های متولی در ساماندهی سواحل شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: ما به عنوان حاکمیت وظایف و مسئولیت‌هایی در برابر حق و حقوق مردم بر عهده داریم و اگر همه مؤسسات دولتی و غیر دولتی و دستگاه‌های متولی به مسئولیت‌های قانونی و وظایف محوله خود در قبال استفاده مردم از دریا توجه کنند شاهد اتفاقات ناگوار در این زمینه نخواهیم بود.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه تکرار حوادث ناگوار ضمن داغدار کردن خانواده‌ها، احساسات عمومی جامعه را جریحه دار و جامعه را دچار مشکل می‌کند اضافه کرد: برخی از اتفاقات ناگوار در دریا ناشی از بی مبالاتی افراد و برخی به کوتاهی دستگاه‌های متولی مربوط است که باید در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی افزود: در حوزه شنا گاه‌ها مسئولیت‌هایی در سطح کلان کشور به دستگاه‌هایی مرتبط محوله شده که همه این دستگاه‌ها وظایف خود را پذیرفته‌اند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

دستگاه‌های متولی در ساماندهی سواحل شهرستان گناوه همکاری کنند

فرماندار گناوه پیرامون ضرورت تعیین شناگاه های آلوده در شهرستان گفت: شنا گاه‌های آلوده در ساحل شهرستان توسط حفاظت محیط زیست تعیین و با نصب پرچم مشخص شود.

مهرجو بیان کرد: اکثر مسافرانی که به شهرستان سفر می‌کنند با شرایط دریایی این شهرستان آشنا نیستند و لذا به منظور استفاده این افراد، توسط شهرداری یا دهیاران تابلوهای اخطار و اطلاع رسانی و هشداردهنده نصب شود و خطرات به آنها هشدار داده شود.

فرماندار گناوه گفت: اکیپ غریق نجات جمعیت هلال احمر تا پایان شهریور در سواحل شهرستان در آمادگی کامل باشد.

وی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی شنا در دستور کار جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه قرار گیرد و اورژانس شهرستان نیز به ویژه در ایام تعطیلات تمرکز در سواحل را مدنظر داشته باشند.

مهرجو یادآور شد: همه ما به عنوان کارگزاران و متولیان دستگاه‌های مختلف در هر مقامی در برابر سلامت مردم مسئول و مکلف به تلاش برای حفظ سلامت، آرامش و امنیت مردم هستیم و مردم نیز در هر کجای کشور حق دارند از امکانات کشور به طور بهره مند شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 323 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها