فارس دی پی آر دولت بغداد باید به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پایان دهد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از سومریه نیوز، «محمد الغبان» نماینده پارلمان عراق به اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن شماری از نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: امروز مشخص شده است که راهبرد خصمانه واشنگتن در قبال عراق با تغییر رؤسای جمهور این کشور تغییر نمی کند، بلکه تنها این تاکتیک ها هستند که تغییر می کنند.

این نماینده پارلمان عراق یادآور شد: دولت عراق و گروه های سیاسی باید به مسئولیت تاریخی خود در خصوص پایان دادن به هر گونه حضور آمریکایی ها در عراق عمل کنند، جلوی استفاده آنها از حریم هوایی عراق را بگیرند و به نقض حاکمیت ملی این کشور پایان دهند.

دولت بغداد باید به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق پایان دهد

الغبان در ادامه یادآور شد: بمباران مواضع نیروهایی که جزو نیروهای مسلح عراق محسوب می شوند، نباید بدون پاسخ باقی بماند. مقامات آمریکایی در توجیه جنایت بامداد روز گذشته خود علیه حشد شعبی مدعی شدند که این اقدام در واقع «دفاع از خود» بوده است! این اقدام ایالات متحده آمریکا واکنش‌های متعددی از سوی عراقی‌ها به دنبال داشت.

در همین ارتباط، گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: ما بارها اعلام کرده‌ایم که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق با قانون اساسی این کشور در تعارض است. در بیانیه مذکور همچنین آمده است: از همین روی، دیگر در برابر اقدامات خصمانه و تجاوزات ایالات متحده آمریکا علیه عراقی‌ها سکوت نخواهیم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.