فارس دی پی آر روسیه آمادگی سامانه های اس۴۰۰ مستقر در کریمه را محک زد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از اسپوتنیک، «آلکس رولیف» سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که نیروهای تحت امر وی تمرینات کشف هدف را برای آزمایش آمادگی سامانه های پدافند هوایی اس ۴۰۰ که با هدف تقابل با رزمایش دریایی ناتو، به شبه جزیره کریمه اعزام شده اند، انجام داده است.

هواپیماهای سوخ و-۲۴، سوخ و-۲۷، سوخ و۳۰ ام و بالگردهای میل -۸ و کاموف -۲۷ به عنوان اهداف برای واحدهای دفاع هوایی در این تمرین استفاده شدند.

به گزارش فارس دی پی آر، پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروی دریایی این کشور تحرکات ناوهای جنگی کشورهای شرکت کننده در رزمایش ناتو در دریای سیاه را با دقت زیر نظر دارد.

مرکز دفاع ملی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور افزوده بود که ناوگان دریای سیاه تدابیر نظارت بر تحرکات ناوهای جنگی ناتو و دیگر کشورهای شرکت کننده در رزمایش «نسیم دریای ۲۰۲۱» را که در سمت شمال غربی دریای سیاه آغاز شده، به اجرا گذاشته است.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از روز دوشنبه، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

رزمایش مذکور با مشارکت ۳۲ کشور در حال انجام است و ۴۰ ناو جنگی، ۳۰ هواپیما و حدود ۴ هزار نظامی در آن مشارکت دارند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها