فارس دی پی آر روند صعودی کرونا در ایلام/ مهران همچنان قرمز است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، موج پنجم کرونا در راه است، افزایش ۱۸ درصدی مبتلایان در استان نشان از روزهای سخت در استان دارد، بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۷۲ بیمار به علت شرایط حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری هستند و شهرستان مهران در وضعیت قرمز قرار دارد.

چند روزی است که وضعیت کرونا در مهران به وضعیت قرمز درآمده است، عده‌ای در شهر همچنان پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و عده‌ای هم بی‌خیال موضوع هستند.

روند صعودی بیماری کرونا در مهران

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص در گفتگو با فارس دی پی آر اظهار داشت: شهرستان مهران با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها ناشی از کرونا از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرده است که می‌تواند زنگ خطری برای سایر شهرستان‌ها باشد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان مهران نیز در گفتگو با فارس دی پی آر از روند صعودی بیماری کرونا در مهران ابزار نگرانی کرد و گفت: تعداد بیماران بستری در بخش ایزوله بیمارستان ۱۴ نفر بیمار و ۶ بیمار موقت سرپایی در حاضر در اورژانس بستری هستند.

ایرج محمودی افزود: همچنان تعداد بستری‌ها و مراجعان بیماران کرونا در حال افزایش است.

فرماندار مهران نیز در گفتگو با خبرنگار از اجرای محدودیت‌ها در شهر مهران خبر داد و گفت: آرامستان های پرتجمع مهران نظیر امامزاده علی صالح (ع) و امامزاده سید حسن (ع) به دلیل شرایط بحرانی شهرستان از نظر شیوع کرونا پنجشنبه و جمعه آخر هفته تعطیل است.

مجید کاکی افزود: ورودی آرامستان ها و صحن امامزاده مسدود شده است.

وی افزود: همچنین از ظرفیت طرح شهید سلیمانی و ظرفیت بسیج در شهرستان استفاده می‌شود، در بحث مرز نیز هیچ ورود و خروجی مسافری وجود ندارد.

اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌های ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام از اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی از فردا ۱۰ تیرماه در جاده‌های استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به سبب شروع موج پنجم بیماری کرونا، تردد به شهرهای قرمز و نارنجی از فردا پنجشنبه ۱۰ تیرماه ممنوع اعلام می‌شود.

رضا همتی زاده افزود: اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی با توجه به وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان، بابیان اینکه برابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرستان مهران در وضعیت قرمز، شهرستان‌های ایلام و دهلران وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها وضعیت زرد قرار دارند، گفت: ماموران پلیس راه با اعمال مقررات محدودیت تردد، در ۲ ایستگاه مهدی آباد و سپهتون، فعال کردن واحدهای گشتی و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف بر کلیه ترددها در محورهای مواصلاتی استان نظارت خواهد کرد.

همتی زاده در پایان بیان کرد: رانندگانی که در شهرهای قرمز تردد داشته باشند، مبلغ یک میلیون تومان و برای شهرهای نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها