فارس دی پی آر سرپرست شهرداری دزفول تعیین شد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، جلسه فوق‌العاده و علنی شورای اسلامی شهر دزفول ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه با حضور تمام اعضا و نماینده فرماندار با موضوع انتخاب «سرپرست شهرداری» آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ابتدای این جلسه اظهار کرد: استانداری خوزستان با ابلاغ‌نامه‌ای به صراحت پایان خدمت محمدعلی دوایی فر را به عنوان شهردار دزفول تأیید و بر تعیین هرچه سریع‌تر سرپرست شهرداری تأکید کرده است.

سید مصطفی عظیمی فر افزود: ملاک شورای شهر برای تعیین سرپرست، کاردان و کاربلد بودن، شهامت، انگیزه، پرتوان، استقلال و به دور از حواشی بودن فرد است.

وی در ادامه با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص سخنان دوایی فر در جلسه قبلی شورای شهر که عده‌ای آن را توهین به ائمه قلمداد کرده بودند، عنوان کرد: از تمام مردم، سادات و روحانیون دزفول به دلیل اتفاقات و سخنانی که در جلسه قبلی شورای شهر مطرح شد؛ پوزش می‌طلبم. هرچند بنده و سایر اعضای شورای شهر در آن سخنان دخالتی نداشتیم اما چون در صحن شورای شهر صورت گرفته بود، مراتب عذرخواهی خود را اعلام می‌کنیم و امیدوار هستیم که شاهد تکرار چنین موضوعاتی نباشیم.

میرزاعلی آستی عضو شورای شهر دزفول نیز در آغاز جلسه صبح گفت: اگر بنده سال گذشته در موضوع استعفای شهردار مخالفت می‌کردم به دلیل این بود که در نامه استانداری، بازنشستگی دوایی فر به صراحت اعلام نشده بود اما اکنون با توجه به صدور رأی قطعی بازنشستگی وی از سوی استانداری با تمام رضایت و توان در امر تعیین سرپرست شهرداری همکاری کردم.

وی عنوان کرد: بر اساس کتاب قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، سرپرست باید از درون مجموعه شهرداری انتخاب شود؛ بنابراین شورای شهر نمی‌تواند فردی را از خارج این مجموعه به عنوان سرپرست انتخاب کند.

به گزارش فارس دی پی آر، پس از گذشت بیش از یک ساعت از برگزاری نشست و با وجود اعلام تنفس ۱۵ دقیقه‌ای و هدایت خبرنگاران به خارج از سالن جلسه به‌منظور مشورت محرمانه اعضای شورا، این جلسه به دلیل اختلاف نظر برخی اعضا و با رأی تمام اعضا به مدت دو ساعت متوقف و در ادامه ساعت ۱۳ و ۳۰ از سر گرفته شد.

با آغاز مجدد این نشست و با رأی اکثریت اعضا تعداد پنج نفر شامل علی انصاری، محمد مهر آفرین، علی هدایتی راد، رضا سید محمودی و مسعود شامدیل به عنوان نامزدهای سرپرستی شهرداری دزفول اعلام شدند.

در ادامه و پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر نحوه رأی‌گیری سرانجام، هدایتی راد و انصاری هرکدام با کسب پنج رأی به مرحله دوم رأی‌گیری رفتند و در نهایت علی انصاری با کسب پنج رأی از ۹ رأی به عنوان سرپرست شهرداری دزفول تعیین شد.

مهر آفرین، هدایتی راد و سید محمودی هر کدام چهار رأی و شامدیل نیز سه رأی کسب کرد.

محمدعلی دوایی فر شهردار دزفول در روزهای گذشته درخواست بازنشستگی خود را مطرح کرده بود که این تقاضا به تأیید استانداری رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها