فارس دی پی آر سنتکام فرماندهی نیروها در افغانستان را به دست می گیرد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از سایت وزارت دفاع آمریکا، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تا آخر ماه جاری فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان به ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» واگذار می‌شود.

این در حالی است که سنتکام به دلیل اقدامات جنایتکارانه خود در خاورمیانه از جمله عراق و افغانستان از سوی ایران به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود.

سخنگوی پنتاگون گفت: به عنوان بخشی از برنامه خروج نیروهای ما، وزیر دفاع آمریکا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن اختیارات فرماندهی ماموریت ما در افغانستان از ژنرال آستین میلر به ژنرال «فرانک مک‌کنزی» منتقل خواهد شد.

جان کربی اضافه کرد: ژنرال آستین میلر، عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا در افغانستان، برای چند هفته در این کشور باقی خواهد ماند تا آماده سازی و انتقال اختیارات به ژنرال مک‌کنزی را انجام دهد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد که ارتش آمریکا حفاظت از نیروهای ارتش افغانستان را به عهده خواهد داشت.

مناطق و حوزه تحت ماموریت سنتکام شامل خاورمیانه، از جمله مصر و آسیای مرکزی می‌شود. از سال ۲۰۰۱ تاکنون به دلیل جنگ در افغانستان ،عراق و سوریه این سه کشور از فعال‌ترین حوزه‌های فعالیت سنتکام بوده‌اند.

مقام‌های آمریکایی هفته گذشته اعلام کرده بودند با خروج اکثر نیروهای ایالات متحده از افغانستان، در حدود ۶۵۰ نیروی نظامی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات‌های این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها