فارس دی پی آر سنجش مهارت بیش از ۲۳ هزار نفر در استان بوشهر - فارس دی پی آر

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با فارس دی پی آر اظهار داشت: آزمون‌های سنجش مهارت در چهار حوزه صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه صنعت قالی و فرش، هماهنگ و آنلاین برگزارشده است

وی افزود: ارتقا و تعیین صلاحیت حرفه‌ای نیروهای کار، اعتبار دادن به تجارب فنی و حرفه‌ای و توسعه و بهبود خدمات تولیدی و کسب‌وکار از هدف‌های آزمون‌های مهارت است.

وی از اخذ ۱۷ هزار و ۸۳۵ گواهینامه فنی و حرفه‌ای توسط شرکت‌کنندگان در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طرح ارزشیابی مهارتی موجب اعتبار بخشی به گواهینامه‌های مهارتی می‌شود.

دراهکی با اشاره به اینکه در آزمون‌های آنلاین ۹ هزار و ۴۴۴ نفر شرکت‌کننده داشته‌ایم، اظهار داشت: ۹ هزار و ۹۷۲ نفر در آزمون‌های هماهنگ و ۴ هزار و ۳۴۲ نفر نیز در آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه صنعت فرش و قالی شرکت کرده‌اند.

وی به آزمون‌های پروژه محور کار عملی در راستای طرح ارزشیابی مهارتی با رویکرد سنجش عملکردی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در بحث سنجش و صلاحیت حرفه‌ای دانش و مهارت افرادی که گواهینامه‌های مهارتی را دریافت کرده‌اند، ارزیابی‌شده و این کار باعث اعتبار بخشی به گواهینامه‌های صادره این سازمان می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر یادآور شد: با اجرای این طرح نظام جامع آموزش فنی‌وحرفه‌ای به سمت صلاحیت حرفه‌ای سوق داده می‌شود و در راستای عملیاتی کردن این طرح از مربی، آزمونگر و پژوهشگر استفاده می‌شود.

تجهیز ۹ شهرستان به سایت آزمون آنلاین

دراهکی از تجهیز ۹ شهرستان استان بوشهر به سایت آزمون آنلاین خبر داد و تأکید کرد: فقط در شهرستان جم جهت راه‌اندازی سایت آزمون آنلاین مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات به زودی مرتفع شده و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جم نیز به سایت آزمون مجهز خواهد شد تا هر ۱۰ شهرستان استان به این سامانه تجهیز باشند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی سایت آزمون آنلاین سرعت برگزاری آزمون و صدور گواهی مهارت افزایش‌یافته و اثربخشی و کیفیت آموزشی آزمون‌ها افزایش خواهد یافت.

دراهکی ارائه خدمات با نهایت سرعت، کیفیت و دقت و اعلام نتایج آزمون به صورت بر خط و آنلاین، کاهش هزینه‌های متقاضیان بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و هم‌چنین کاهش هزینه‌های سازمان، تسریع در به‌روزرسانی محتوای آزمون با تغییر محتوای استانداردهای آموزشی را از مزایای آزمون الکترونیکی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر جایگاه سنجش و ارزشیابی مهارت را در ارزش گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای مهم خواند و افزود: فرد گواهینامه دار تابلویی روشن از زحمات مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای است پس اجرای با کیفیت آزمون‌های پایان دوره در این مجموعه جایگاه مهارت را در سطح استان و کشور ارتقا می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 316 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها