فارس دی پی آر سند تحول قوه قضائیه ادامه راه شهید بهشتی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر علی فولیان در نشست هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه در پرتو سند تحول قضائی که عصر سه شنبه در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شهید بهشتی حرکت و یژه و عدالت طلب در قوه قضائیه آغاز کرد که حرکت او با اقدامات اقای رئیسی ادامه یافت.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین بیان کرد: جایگاه امروز دستگاه قضائی مرهون خدمات کارکنان خدوم این سازمان است که همواره به تناسب وظیفه به دو مأموریت پیشگیری از وقوع جرم و احیا و صیانت از حقوق عامه پرداخته است.

و ی عنوان کرد: در سند راهبردی پیش روی قوه قضائیه با نگاهی نقادانه به وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب توسط نخبگان درون و برون سازمانی برای پیشبرد اهداف تلاش شده است.

این مسئول تصریح کرد: نکته مهمی که در سند تحول قوه قضائیه و در هر ۷ بند سند آن اشاره شده مشخصه مردمی بودن و استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان، جوانان و مردم و نهادهای مختلف در احیا حقوق عامه و پیشگیری و رفع شرایط وقوع جرم اقدام کرده و تنها به ساختار بسنده نکنند و حتماً از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین مطرح کرد: برای پویایی در دادگستری مشارکت همه جانبه اصلی برای پیشبرد اهداف این سند است، نیازی فراتر از اراده یک قوه می‌تواند سند را عملی کند.

وی یادآور شد: وقتی جرمی اتفاق می‌افتد همه آسیب می‌بینند بنابراین همه باید برای جلوگیری از وقوع جرم نقش آفرینی کنند، شاهد حجم بالای ورود پرونده به سیستم قضائی هستیم که پیشگیری می‌تواند در روند مسئله اثر بگذارد.

فولیان تشریح کرد: احکام ما در برخورد با سابقه دارها اگر قاطع باشد اثر دارد ولی کافی نیست چرا که جرایم بیرون از دستگاه اتفاق می‌افتد و زاییده کل جامعه است و برای کاهش این روند هم نظری می‌خواهیم.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته از ظرفیت مدیران قضائی، دانش آموختگان حوزه علمیه، دانشگاهیان، پژوهشکده‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، پلیس، تشکل‌های دانشجویی، ضابطان اداره آب و منابع طبیعی، بسیج و سپاه، نهادهای مردمی و خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در کنترل آسیب اجتماعی نقش یاریگر ما بوده‌اند و امروز همه این عزیزان و فرد فرد جامعه می‌توانند سفیران ما و دیده بانی برای پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها