فارس دی پی آر ضرورت تداوم حرکت های جهادی در قوه قضاییه - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت الاسلام مهدی عالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت رعایت تقوا گفت: تقوا سرچشمه تمام اخلاق رفتاری و اجتماعی و جمعی بوده و مهم‌ترین سفارش قرآن و پیامبر و امامان معصوم تقوا است.

وی با اشاره به امدادهای غیبی گفت: امدادهای غیبی یعنی عنایات الهی که پنهان است. در نظام هستی قوانین و قواعدی جاری است که یکی از آنها امداد غیبی است و این سنت الهی است که دائماً این توجهات شامل تمام انسان‌ها است که به ظاهر ما نمی‌توانیم درک کنیم.

عالی افزود: این امدادهای غیبی شرایطی دارد، انسان باید زمینه‌های امداد غیبی را فراهم کند تا خداوند با لشکریانی که ما نمی‌بینیم مسلمانان را یاری کند.

وی سپس گفت: دعا زمینه ساز امداد غیبی الهی است که از روی اضطرار باشد و انسان از تمام اسباب دست بردارد، آنگاه خداوند نصرت خود را نازل می‌کند. اگر انسان به مدد و نصرت الهی ایمان بیاورد در این صورت نیز نصرت غیبی پروردگار نازل می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: همچنین اگر انسان در حوادث و اتفاقات صبر کند و یا در برابر دشمنان استقامت کند، مشمول امداد غیبی می‌شود.

تنها کشوری بودیم که در اوج تحریم‌های ظالمانه واکسن کرونا تولید کردیم

عالی با اشاره به اهمیت واکسن ایرانی گفت: تزریق واکسن ایرانی کرونا (برکت) توسط رهبر انقلاب مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت و باعث شادی مردم شد.

وی افزود: گروهی متوجه عمق مساله نبودند و گفتند جان رهبر انقلاب به خطر می‌افتد و تحلیلی کردند که به نوعی موجب شادی دشمنان شد. دشمنان نیز این کار را نمایشی خواندند و گفتند ایران نتوانسته واکسن بسازد.

امام جمعه موقت تبریز سپس گفت: تنها کشوری که در اوج تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی توانست جزو شش کشور تولید کننده واکسن کرونا شود، ایران بود.

وی ادامه داد: این کار رهبر انقلاب نشان داد که ما می‌توانیم و این نیروی خودباوری و «ما می توانیم» را به جامعه تزریق کردند.

عالی با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: شهادت جانگداز آیت الله بهشتی، اوج غربت کشور است. شهید بهشتی آینده نگر بود چنانکه فرمود «آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزی را دکان کنند، دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت، دکان ریاست»

وی سپس ادامه داد: باید سخت مراقب باشیم این خطری که در طول تاریخ همیشه انقلاب‌های الهی را تهدید کرد و به آنها ضربه زد، جلویش را بگیریم و ما نیز باید با مطالبه گری نگذاریم این اتفاق رخ بدهد.

مردم و رسانه‌ها باید از منتخبان مطالبه کنند

عالی سپس با اشاره به وظایف منتخبان انتخابات گفت: مردم و رسانه‌ها باید از منتخبان مطالبه کنند و با امر به معروف و نهی از منکر اجازه ندهند که دچار این دکان‌ها شوند.

وی گفت: این چهار سال برای برگزیدگان شورا، فرصتی برای خدمت است و اگر نتوانند این کار را بکنند خسر الدنیا و آخره خواهند شد.

وی سپس ادامه داد: به آقای محسنی اژه ای برای انتصاب در ریاست قوه قضائیه تبریک می گویم. امیدواریم حرکت جهادی در قوه قضائیه ادامه دار باشد و تمام خواسته‌های مقام معظم رهبری از قوه قضائیه به نحو احسن انجام شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها