فارس دی پی آر طرح «شریکة الامام» در خراسان شمالی اجرا می‌شود - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت‌الاسلام حمید رفیعی صبح چهار شنبه در دیدار با مدیر مدرسه علمیه خواهران شهر آشخانه که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به امور بانوان بسیار جدی است و ما رویکرد ویژه‌ای در امر بانوان داریم، چرا که می‌دانیم در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می‌توان از ظرفیت و توانمندی بانوان فعال فرهنگی بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان این‌که تلاش داریم صدای مبلغان و بانوان فعال فرهنگی را به گوش مسئولان برسانیم، گفت: برای رفع موانع و مشکلات پیش روی طلاب خواهر جلسات متعددی برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های منسجمی انجام گرفت؛ اما برخی قوانین و محدودیت‌های اداری کار را مشکل کرده است؛ این در حالی است که حوزه علمیه خواهران فرصت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از نیروهای توانمندِ خواهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی است و ما از طرح‌ها و ایده‌های قابل‌اجرای حوزه‌های علمیه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت حضور بانوان طلبه در روستاها در دست بررسی است، افزود: پرداختن به مسئله جامعه پردازی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرمودند، تنها وظیفه مبلغان دینی و روحانیون نیست.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: آتش به اختیار بودن، حضور در کف میدان، ایجاد انس و الفت با مردم، همراهی با آن‌ها و دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشتن مسیر اصلی مبلغان دینی باید باشد و این موضوع خیر و برکات زیادی دارد و امر تبلیغ دین را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح شریکة الامام، افزود: طرح شریکة الامام، طرحی جامع برای استفاده از توانمندی‌های همسران مبلغان دینی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی در محلات شهری و روستایی است که لازمه اجرای این طرح برگزاری دوره‌های آموزشی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در انتها گفت: در این راستا طرح شریکة الامام با هدف بهره‌مندی از توانمندی همسران مبلغان به‌زودی در سطح ملی برگزار می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها