فارس دی پی آر طرح «مهمان‌یار» برای مسافران جنوب شرق کشور در یزد اجرا می‌شود - فارس دی پی آر

سیدحسن حسینی در گفتگو با فارس دی پی آر اظهار داشت: یزد به دلیل بهره‌مندی استان یزد از پزشکان حاذق و دلسوز همچنین وجود امکانات درمانی و تشخیصی در یزد نسبت به استان‌های جنوب شرق کشور، هر ساله تعداد زیادی مسافر برای انجام امور درمانی به این استان مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این مسافران از شرایط مناسبی برای استفاده از هتل برخوردار نیستند، افزود: در همین راستا با کمک خیران و هیئت‌های مذهبی، طرح خدمات‌دهی و ساماندهی بیماران جنوب شرق کشور با عنوان مهمان‌یار در یزد اجرا می‌شود.

حسینی عنوان کرد: از جمله خدماتی که در این طرح پیش‌بینی شده، اسکان روزانه مسافران، تهیه غذای مناسب و مشاوره و راهنمایی مسافران است که البته از سال ۹۸ به صورت محدود با توزیع غذای گرم و رایگان و اسکان اضطراری آغاز شده و امیدواریم با حمایت مسئولان امر در سال جاری شتاب بیشتری به خود بگیرد.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران ادامه داد: در این زمینه جلساتی نیز با امام جمعه یزد، استاندار یزد، فرماندار یزد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان میراث فرهنگی و نهادهای مرتبط برگزار و تصمیم‌هایی نیز اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در این جلسات مورد تاکید قرار گرفته، استفاده راحت‌تر مردم بومی یزد از خدمات بهداشتی و درمانی است زیرا این مهم از دغدغه‌های مهم مردم این شهر است و تلاش شده در طرح مهمان‌یار به این مهم نیز توجه شود.

حسینی تاکید کرد: البته ظرفیت‌های شهر یزد به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این حجم از مسافران درمانی باشد و نیاز است مسئولان استان‌های جنوب شرق کشور نیز در این زمینه همکاری و تعامل داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها