فارس دی پی آر عدالت مهمترین کار در عرصه اجتماعی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر نورالله قدرتی شب گذشته در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه در پرتو سند تحول قضائی که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد اظهار کرد: لازم رویکرد تحول در قوه قضائیه نیازمند اطلاع‌رسانی است که در این زمینه حتی برخی از مسئولین قوه هم بی‌اطلاع هستند و لازم است اطلاع‌رسانی دقیق در این حوزه انجام شده و خلع‌های قانونی سند برطرف شود و همچنین در ادامه به انواع تشریفات اجرایی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: احیای حقوق عامه از وظایف اهم قوه قضائیه است که این مسئله وظایف ما را در حوزه قوه قضائیه دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی منکر از مصادیق احیای حقوق عامه است و باید موردتوجه همه آحاد جامعه قرار داشته باشد.

این مسئول با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان دستگاه قضا ابراز کرد: مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه آغازشده است و برخی به‌صورت جنجالی در این زمینه برخورد می‌کنند که به اکثر قضات پاک‌دامن و سالم بی‌مهری می‌شود که درست نیست در این میان انتظار افراد از ما در حد وظایف قانونی باشد و فراتر از آن پیش نرود.

وی ضمن اشاره به اینکه حضور در بین مردم، شنیدن حرف آن‌ها و استفاده از نخبگان جامعه برای حل معضلات یک امر کاربردی است گفت: مهم‌ترین کار در عرصه اجتماعی عدالت است که البته طبق گفته قرآن عدالت اجتماعی باید هم‌تراز با احسان اجرایی شود و اگر ما در این میان بجای عملکرد شخص یا مسئولی که دچار اشتباه شده خود شخص را زیر سوال ببریم و تخریب کنیم باید شاهد نتیجه عکس مسئله باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها