فارس دی پی آر عدالت یک الزام است/ مسئولان پاسخگوی عملکردشان باشند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: دشمنان با هدف تخریب مشروعیت نظام مقدس اسلامی، قصد داشتند مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

وی با بیان اینکه فراگیری ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن سبب شد دشمن توطئه‌های خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گسترش دهد، ادامه داد: مشکلات معیشتی و اقتصادی امروز جامعه بر مشارکت مردم در انتخابات اثرگذار بود، بحران‌های اقتصادی تبدیل به مشکل اول و معضل اساسی مردم ما شده است.

امام جمعه موقت مشهد مقدس خاطرنشان کرد: تقریباً هیچ خانواده‌ای نیست که متأثر از تلاطم‌های بازار نشده باشد اما افرادی نمی‌توانند مشکلات معیشتی و فقر بعضی از خانواده‌های محروم را باور کنند زیرا در تمام طول عمرشان در رفاه زندگی کرده‌اند و درکی از شرایط زندگی مردم ندارند.

وی، وجود فساد در کشور را عامل ناامیدی و دل‌زدگی بخشی از جامعه دانست و گفت: با همه این مشکلات، مردم بازهم در انتخابات شرکت کردند و تصاویر مشارکت مردم در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد؛ به جای آن‌که تلاش‌های مذبوحانه دشمن باعث ناامیدی مردم ما شود، ملت ایران بودند که دشمنان را از پیگیری نیات پلیدشان در این سرزمین ناامید کردند.

حجت‌الاسلام فرزانه با تأکید بر اینکه مسئولان، رؤسای قوا و همه کسانی که توان ایجاد تغییر در وضعیت کنونی کشور را دارند، وظیفه دارند دست نااهلان را از بیت المال و مبادی تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کوتاه کنند، بیان کرد: عدالت یک الزام است و باید به هر قیمتی محقق شود.

وی به ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: اگر کسی در انتخابات وعده‌ای داد اما در زمان مسئولیت، عملی بر خلاف عدالت از او سر زد، باید در برابر آن پاسخگو باشد زیرا مردم رنج‌کشیده خلف وعده مسؤولان و خارج شدن آنان از مسیر عدالت و اخلاق هستند.

امام جمعه موقت مشهد مقدس به بیان نقل قولی از شهید بهشتی پس از اتفاقات دوره بنی‌صدر پرداخت و گفت: زمانی که شهید بهشتی در روزنامه جمهوری اسلامی بودند، به اتاق ایشان رفتم و هنگام خروج، دست مرا گرفت و گفت «به دوستان مشهدمان سلام من را برسانید و بگویید امیدوارم بیش از پیش به این نتیجه رسیده باشید که اگر انسان برای خدا کار کرد، خدا او را رها نمی‌کند»، مگر می‌شود انسان به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد و از آمریکا و صهیونیست بترسد؟

وی خاطرنشان کرد: از دشمن نباید غلفت کرد اما کجای قرآن دارید که باید از دشمن ترسید؟ کسی که وعده الهی با اوست و راهش راه خداست، از هیچ چیز نمی ترسد، مردم باید بدانند نه قدرت جمهوری اسلامی قدرت ده سال قبل است و نه قدرت آمریکا، ما قوی شدیم و آمریکا در حال افول است.

حجت‌الاسلام فرزانه اضافه کرد: با گسترده شدن تفکر امام راحل و منطق شهدای انقلاب و دفاع مقدس، کشور بدون توقف پیشرفت داشته و به لطف خدا این پیشرفت تا تحقق تمدن نوین اسلامی و دست یافتن ملت ما به جایگاه شایسته خود ادامه خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 254 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها