فارس دی پی آر قزوین چهارمین استان در حوزه مقابله با مواد مخدر است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر علی رحمانی در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیش از ظهر سه‌شنبه که در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر بهترین عرصه خدمتی است که امروز ما می‌توانیم ارائه دهیم چراکه در حال حاضر مسئله اعتیاد جهان را فرا گرفته و کشور جمهوری اسلامی در این عرصه پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین اذعان کرد: با توجه به اینکه کشورهایی نظیر آمریکا و اروپا امکانات لازم را برای پیشگیری با مواد مخدر دارند اما هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پرچم‌دار این عرصه در سازمان ملل شناخته می‌شود که در این میان کشور ما با تقدیم ۴ هزار شهید والامقام در این عرصه توانسته به وظایف خود عمل کند.

وی گفت: با توجه به اینکه افغانستان به‌عنوان تولیدکننده مواد مخدر در شرق کشور ایران قرار گرفته و کشورهای دیگر نیز فنّاوری‌های لازم را به افغانستان می‌دهند، در این میان کشور ما به‌عنوان کشور همسایه به مبارزه با مواد مخدر می‌پردازد.

این مسئول ابراز کرد: نیروهای انتظامی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی به مرکز کشور و کشورهای اروپایی جان خود را در کف اخلاص قرار دادند و ما برای سیانت از خون این عزیزان باید ادامه‌دهنده این راه باشیم.

وی مناطق شرقی کشور را به‌عنوان عمده‌ترین مکان کشفیات مواد مخدر دانست و عنوان کرد: طبق گزارش‌های موجود تاکنون ۹۰ درصد تریاک، ۷۰ درصد مورفین، ۲۰ درصد هروئین، و ۵ درصد حشیش در کشور کشف شده و کشف می‌شود.

رحمانی ضمن اشاره به تقدیر از ۵۰۰ نفر در استان قزوین برای انجام اقدامات پیشگیری از مواد مخدر ابراز کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اقدامات متعددی با عنوان طرح یاریگران زندگی با همکاری اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، فرهنگیان و سمن‌ها انجام‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ سمن در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: برای آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر ۱۶ هزار فرهنگی در دوران ضمن خدمت نقش ایفا کردند.

این مسئول تصریح کرد: استان قزوین در ردیف چهار استان برتر در سطح کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و در منطقه نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رحمانی در پایان با اشاره به احداث ساختمان اداری شورای هماهنگی مبارزه با مواد گفت: با توجه به برگزاری همایش و برنامه‌های متعدد در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر باید گفت نمایشگاه دائمی این حوزه نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها