فارس دی پی آر لفاظی جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از شینهوا، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات بی پایه و اساس علیه ایران مدعی شد که وی مصمم است تا از «دست یابی ایران به توانمندی های نظامی هسته ای» جلوگیری کند.

بنت این ادعاها را در جریان دیدارش با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان مطرح کرده است. آنها در این دیدار بار دیگر ادعای واهی «تهدید ایران هسته ای» را تکرار کردند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که جامعه بین‌الملل نباید با بازگشت به برجام به تقویت ایران کمک کند.

بنت پیشتر هم مدعی شده بود که پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران «آخرین زنگ بیدار باش» برای قدرت های جهانی مبنی بر عدم بازگشت به توافق هسته ای با ایران موسوم به «برجام» است.

بنت با لفاظی مبنی بر اینکه ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد و این «موضع روشن و ثابت اسرائیل» در این زمینه است، ادعا کرده بود که پیروزی رئیسی «سیگنالی دقیقه نودی قبل از بازگشت به توافق هسته ای است برای اینکه (قدرت های جهانی) بفهمند با چه کسی مشغول معامله هستند و چه رژیمی را دارند تقویت می کنند».

به گزارش مهر، پیش از این دیدار نیز اشتاین مایر در آستانه سفرش به فلسطین اشغالی مدعی شده بود که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از بابت ایران جایز است و در ادامه ادعایش افزوده بود: «نگرانی‌های اسرائیل درباره تهدید برخورداری ایران از تسلیحات هسته‌ای، قطعاً موجه است. من در طول سال‌های مذاکرات دشوار با ایران، دائماً از این نگرانی‌ها مطلع بودم و گفت‌وگوهای زیادی با اسرائیل در خصوص این موضوع داشتم که جدیدترین مورد همین چند هفته پیش با روون ریولین (همتای اسرائیلی) و رئیس ستادکل ارتش اسرائیل در برلین بود».

اشتاین مایر در ادامه مدعی شده بود: «در خصوص بحث ایران، برلین-تل آویو یک هدف راهبردی مشترک دارند: ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. ما همچنان خواستار محدود کردن برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور در سطح منطقه هستیم».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها