فارس دی پی آر مختومه شدن ۷۹۸ پرونده حوزه قاچاق کالا در خراسان‌جنوبی - فارس دی پی آر

حسین حسن پور در گفت و گو با فارس دی پی آر اظهارکرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هزار و ۷۱۴ پرونده بوده و در همین مدت نیز در مجموع هزار و ۷۵۹ پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های وارده در حوزه کالا و خدمات ۶۹۶ پرونده بوده است که در همین مدت تعداد ۷۰۹ پرونده نیز مختومه شده است، بیان‌کرد: درصد پرونده‌های مختومه به وارد نیز در این سه ماهه ۱۰۱.۹ درصد بوده است و متخلفان این بخش نیز به ۳۰ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۸۰ هزار و ۳۸۴ ریال محکوم شدند.

حسن پور با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز ۷۷۵ پرونده بوده است، ادامه‌داد: همچنین در سه ماهه سال جاری نیز تعداد ۷۹۸ پرونده مختومه شده است و متخلفان نیز به ۱۶۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۴۵ ریال محکوم شدند.

وی گفت: پرونده‌های وارده حوزه بهداشت و دارو نیز در سه ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۳ پرونده بوده است که در همین مدت ۲۴۹ پرونده مختومه شد که درصد مختومه به وارد نیز ۱۰۲.۵ درصد بوده است و متخلفان نیز به ۶۰۷ میلیارد ۷۰۶ میلیون و ۶۶۷ هزار ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به عملکرد واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در این مدت ۱۲۰ واحد گشت فعالیت داشته و ۵۱۰ بازرسی انجام دادند که تعداد واحدهای دارای تخلف نیز ۶۴ واحد بودند و این بازرسی‌ها منجر به ۲۰۵ تذکر شد.

حسن پور یادآور شد: عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و عدم فاکتور خرید پرتکرارترین تخلفات بخش کالا و خدمات و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، عرضه و فروش موارد خوردنی فاقد پروانه ساخت معتبر از وزارت، عرضه و تحویل کالا غیر بهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن از پرتکرارترین تخلفات حوزه بهداشت است.

وی گفت: ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی به قلمرو گمرکی و یا کالاهایی که بدون انجام تشریفات گمرکی از مسیرهای غیر مجاز وارد کشور شده و در داخل کشور کشف می‌شود نیز تخلف پرتکرار بخش قاچاق کالا و ارز بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 80 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها