فارس دی پی آر مراکز درمانی در انتظار ۸۰۰۰ مشمول دوز دوم واکسن کرونا در مرکزی - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، بهروز اکرمی ظهر شنبه در نود و نهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: عدم رعایت‌های پروتکل‌ها بهداشتی در هفته گذشته به ۶۹ درصد رسیده و این یعنی پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بالاخره یک زمان این مسئله باید حل شود. این روزها با مسئله‌ای به نام پاندمی کرونا مواجه هستیم و هیچ عقل سلیمی پیشنهاد نمی‌کند که مواجهه با این مسئله طولانی مدت شود چرا که زیان و ضرر فرسایش بسیاری را متحمل خواهیم شد.

وی ادامه داد: چرا باید در جامعه ما همچنان رعایت پروتکل‌ها به شکل سینوسی بالا و پایین شود تمام جهان به این باور رسیده است که کرونا راهکاری جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد اما در کشور ما این گونه نیست.

اکرمی با بیان اینکه اعتماد عمومی نباید دچار خدشه شود، گفت: اگر این اعتماد دچار مشکل شود قطعاً شایعات مرجع تصمیم گیری مردم می‌شود، گفت و گو و صحبت و عمل و رفتار ما باید اعتماد عموم جامعه را جلب کند.

وی بیان کرد: نقطه ضعف جامعه امروز، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر این روال ادامه یابد همچنان با مشکلات درگیر خواهیم بود، البته تلاش‌ها و اقدامات مؤثر دانشگاه علوم پزشکی و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به عنوان یک دستاورد اثربخش قابل قدردانی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: در حال حاضر با مسافرت‌های تابستانی روبرو هستیم و در این شرایط باید پذیرش مسافران به استان محدود شود و فرمانداران نیز فوراً اقدام به صدور برگه تردد نکند بلکه باید علت تردد محرز شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص فعالیت تالارهای پذیرایی اظهار کرد: فرمانداران و مسئولان بهداشتی شهرستان باید یک تصمیم قاطع در قبال تالارها بگیرند که بازدارنده و در مسیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص فعالیت باشگاه‌ها و سالن‌ها و استقبال از تیم‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد، گفت: در شرایط کنونی باید اقدامات ترویجی انجام گیرد، اگر فردی امنیت و بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد باید ارشاد شود، بر همین اساس گروه‌های غیر رسمی با هماهنگی دستگاه قضا باید به چنین افرادی تذکر دهند، همچنین در ادارات نیز باید تذکرات لازم داده شود و تهویه مناسب برقرار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با بیان اینکه برای عدم مراجعه افراد برای تزریق دوز دوم باید چاره‌ای اندیشید، افزود: برای افراد و عوامل انتخابات و اعضای شعب اخذ رأی واکسن تأمین شده است و می‌توانند از امروز برای تزریق مراجعه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها