فارس دی پی آر مراکز سلامت در زنجان ۴ برابر ظرفیت خود بار بیماری را تحمل می کنند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، فتح‌الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در محل استانداری زنجان گفت: در استان زنجان روند تزریق واکسن کرونا بسیار خوب است و جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی اظهار کرد: تا کنون ۵۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال در استان، واکسن کرونا را دریافت کردند.

استاندار زنجان با بیان اینکه به طور میانگین نیز ۶۶ درصد از افراد بالای ۶۵ سال دوز اول و دوز دوم واکسن را دریافت کردند، گفت: بر این اساس در افراد بالای ۸۰ سال ۲۰ درصد و در سالمندان بالای ۷۰ سال استان نیز ۳۰ درصد نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند.

حقیقی تاکید کرد: باید به حوزه بهداشت و درمان اعتماد کرد و مقام معظم رهبری به پشتوانه اعتمادی که به علم و توانمندی جوانان ایرانی داشتند نسبت به تزریق واکسن تولید داخل اقدام کردند.

وی افزود: میزان پی سی آر کرونایی در شهرستان‌هایی مانند ابهر ایجرود، خدابنده و خرمدره رو به افزایش است.

استاندار زنجان ابراز داشت: در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی کرونایی از هفته‌های آینده پیک کرونا را خواهیم زد.

حقیقی با بیان اینکه مراکز سلامت چهار برابر ظرفیت خود بار بیماری را تحمل می‌کنند، افزود: نیروی انتظامی استان کنترل شبانه را در ساعات اعلام شده جدی‌تر اجرا کند چرا که همچنان دور همی ها در استان انجام می‌شود.

وی یاد آور شد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند و تا ریشه کنی کرونا همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار زنجان گفت: آزمون سراسری از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و با توجه به این موضوع انتظار از دانشگاه زنجان این است که تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها