فارس دی پی آر مسئولین ارشد فارس نسبت به مشکلات دانش آموزان توجه داشته باشند - فارس دی پی آر

محمد مهدی کدیور در گفتگو با فارس دی پی آر، ضمن اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و با تاکید بر اینکه توجه به مشکلات دانش آموزان و کنترل آسیب‌های اجتماعی باید از مهمترین اولویت برنامه‌های مسئولین ارشد استان اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی دانش آموزان بحث اعتیاد به مواد مخدر در سطح مدارس است.

وی تصریح کرد: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش آموزان به ویژه در دوره متوسطه دوم و هنرستان‌های استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است، که یک هشدار بی سابقه در نظام آموزشی استان است که باید ویژه رسیدگی شود.

رئیس مجلس دانش آموزی استان فارس بیان داشت: هر چند بر اساس آمار دبیر ستاد مواد مخدر استان آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه کاهش پیدا کرده اما اگر بخواهیم با عزمی جدی تر وارد این عرصه قرار بگیریم راهی جز حمایت و تأمین اعتبار برای اجرای آموزش مهارت‌ها مثل مهارت ابراز وجود، جرأت مندی، مهارت نه گفتن و ارتباط مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم و شهرهای مرزی با استان‌های جنوبی نداریم.

کدیور ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های مداخله در مبارزه با مواد مخدر، اجرای طرح یاریگران زندگی است که الگویی برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: طرح یاریگران زندگی با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

کدیور اضافه کرد: با شروع ویروس کرونا اجرای این طرح کم رنگ شد ولی در چند ماه اخیر با اجرای این طرح با همکاری دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد، بیش از دو هزار و ۵۲۹ کانون در استان فارس تشکیل شد که بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در این کانون‌ها عضو شدند و نتایج بسیار مثبتی در زمینه پیشگیری افراد تحت پوشش حاصل شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 311 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها