فارس دی پی آر مشارکت سمن‌های استان مرکزی در صلح و سازش - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر صمد خدابخشی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به عملکرد شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: در سال گذشته تعداد پرونده‌های قتل ۹ فقره پرونده بوده که منجر به صلح و سازش شده و زندانی ویژه شوراهای حل اختلاف در استان وجود ندارد و یا به عبارتی تعداد آنها بسیار کم است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸ هزار و ۳۳۰ فقره پرونده تمام الکترونیک داشتیم و آمار امسال ۲ هزار و ۱۹۶ مورد بوده همچنین ۹۰ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه مشارکت‌های مردمی گفت: شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های موجود شهری، استانی و کشوری در صلح و سازش مورد توجه است که برای شناسایی ظرفیت‌ها با نهادهای فرهنگی، مذهبی، بسیج، مساجد، دانشگاه، اصناف و غیره ارتباط برقرار و مکاتبه شده تا اسامی افرادی که ظرفیت صلح و سازش دارند معرفی کنند.

خدابخشی اظهار کرد: استان مرکزی ۱۶۶ شورای حل اختلاف دارد که ۱۱۸ شعبه شهری، ۴۸ شعبه روستایی و ۱۹ شعبه اجرای احکام است، در ضمن شوراهای تخصصی بیمه، اصناف، صنعت و غیره نیز وجود دارند که از در این شوراها از ظرفیت‌های همان صنف استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۰ هزار و ۹۸۸ پرونده وارده در شورای حل اختلاف داشتیم که ۹۳ هزار و ۹۱۶ فقره پرونده مختومه و رشد ۳۵ درصدی داشته که حاصل تلاش جهادی و انقلابی است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی عنوان کرد: تعداد پرونده‌های مانده در پایان سال ۹۸ حدود ۷ هزار و ۱۷۷ فقره پرونده است که در پایان سال گذشته به ۳ هزار و ۸۵۳ رسید و نشان‌دهنده کاهش ۴۶ درصدی پرونده‌های مانده است.

خدابخشی گفت: ۱۲ هزار و ۶۳۵ فقره پرونده در سال ۹۸ منجر به صلح شد و در سال ۹۹ به ۲۰ هزار و ۹۳ فقره پرونده رسید که رشد ۵۹ درصدی داشته، ۲۷ درصد پرونده‌های دارای قابلیت صلح و سازش در سال گذشته به ۳۱ درصد رسیده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان در پایان بیان کرد: در زمینه اجرای احکام در سال گذشته ۱۳ هزار و ۲۵۶ فقره پرونده وارده داشتیم که تعداد ۱۶ هزار و ۶۸۸ فقره پرونده مختومه شدند که حاصل همکاری و تلاش جهادی همکاران ماست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها