فارس دی پی آر مقاومت قدرت بیرون راندن نظامیان آمریکایی از خاک عراق را دارد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از العهد، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» سخنانی را در خصوص لزوم خروج هرچه سریعتر نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مطالبه گروه های مقاومت عراق، خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور است. ما به کمتر از خروج آمریکایی ها از خاک عراق راضی نخواهیم شد.

معاون دبیرکل نجباء در ادامه یادآور شده است: آمریکایی ها درحال حاضر تلاش می کنند تا با کمترین خسارت از خاک عراق خارج شوند. آنها اعلام کرده اند که برای خارج ساختن ۲۰۰۰ نیروی خود از عراق به مهلت نیاز دارند. ما این خواسته آنها را تنها وقت کُشی می دانیم.

نصر الشمری در ادامه تصریح کرد: مطالبه گروه های مقاومت کاملاً واضح است. حضور نیروهای ایالات متحده آمریکا در عراق غیرقانونی است و گروه های مقاومت از قدرت کافی برای بیرون راندن آنها برخوردار هستند.

گفتنی است، این اظهارات پس از آن مطرح شد که جنگنده های ایالات متحده آمریکا چندی پیش مواضع حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق را هدف قرار داده و شماری از نیروهای این گروه مقاومتی را به شهادت رساندند.

مقامات آمریکایی در توجیه این جنایت مدعی شدند که حمله به حشد شعبی در واقع «دفاع از خود» بوده است! این اقدام ایالات متحده آمریکا واکنش‌های متعددی از سوی عراقی‌ها به دنبال داشت. در همین ارتباط، گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: «ما بارها اعلام کرده‌ایم که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق با قانون اساسی این کشور در تعارض است».

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «از همین روی، دیگر در برابر اقدامات خصمانه و تجاوزات ایالات متحده آمریکا علیه عراقی‌ها سکوت نخواهیم کرد. این پیامی است که آمریکایی‌ها باید آن را درک کنند. آمریکایی‌ها همچنان هم به جنایات خود علیه مقاومت عراق ادامه می‌دهند. قطعاً انتقام خون شهدای حشد شعبی از آنها گرفته خواهد شد. دشمن آمریکایی طعم تلخ انتقام را خواهد چشید».

در همین حال، «احمد عبدالساده» تحلیلگر عراقی هم به تجاوز نظامی اخیر ایالات متحده آمریکا به مواضع حشد شعبی در مرزهای مشترک با سوریه واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: «ایالات متحده آمریکا با حمله هوایی به مواضع حشد شعبی و گروه‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه، بار دیگر تروریست بودن خود را نشان داد».

این تحلیلگر عراقی افزود: «آمریکا تلاش می‌کند با ارتکاب اقدامات تروریستی، از کسانی که پروژه داعش را به شکست کشاندند، انتقام بگیرد. پیش از این نیز گروه‌های مقاومت عراق بیانیه مشترکی را در خصوص این حادثه منتشر کرده بودند». از سوی دیگر، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان عراق نیز عنوان کرد: «حمله آمریکا به حشد شعبی نشان دهنده یأس آنها از منزوی ساختن این گروه نزد مردم بود».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.