فارس دی پی آر میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر افزایش یافت - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، سعید زرین‌فر ظهر پنجشنبه در جمع مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: با فراهم شدن رونق تجاری و اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های بندری و گمرکی میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر افزایش یافت.

وی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی در عرصه مبادلات تجاری افزود: در پی تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن مشکلاتی در عرصه‌های گوناگون از جمله تجارت ایجاد شده که با تدوین برنامه‌ها و تلاش فعالان اقتصادی وضعیت رو به بهبودی است.

زرین‌فر با تأکید بر برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات غیرنفتی از گمرکات و بنادر استان بوشهر تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های گمرکی و رفع موانع و مشکلات باید در اولویت قرار بگیرد.

وی بندر دیر را یکی از درگاه‌های مهم برای صادرات دانست و بیان کرد: بندر دیر با توجه به ظرفیت‌ها و همسایگی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، مرکز صادرات به کشور قطر است که در این راستا محصولات مختلفی از بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تأکید بر ضرورت استقرار دستگاه نظارتی ایکس‌ری برای تسریع در ترخیص کالاها تجاری گفت: استقرار دستگاه نظارتی ایکس‌ری برای تسریع در ترخیص کالاهای تجاری در بندر دیر باید مورد توجه قرار بگیرد.

زرین‌فر بیان کرد: استقرار سگ‌های موادیاب در ترخیص کالاها در صادرات و واردات باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی توجه به استاندارد کالاهای صادراتی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در عرصه صادرات محصولات و کالاها به ویژه تولیدات کشاورزی تمام استانداردها مورد توجه قرار بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها